Pagina's

zaterdag 19 mei 2012

Welke producten/programma's/sites gebruik ik voor mijn blog?


Nou word ik zeker niet overspoeld met vragen of ik alles wat ik voor mijn blog gebruik op een rijtje wil zetten, maar toch leek het me dat leuk om met jullie te delen. Zelf vind ik het altijd grappig om te zien wat andere (beauty)bloggers allemaal voor apparaten in huis halen, speciaal voor hun blog. Denk bijvoorbeeld waar de productfoto's mee zijn gemaakt en waar je die foto's vervolgens mee bewerkt. Vandaag vertel ik welke producten, programma's en sites ik gebruik voor mijn blog. 

Producten
  • HP ProBook 4510s - Mijn laptop, waar alle onderstaande programma's op staan, waar ik bijna elke dag achter zit om mijn blog bij te houden, andere blogs mee volg en filmpjes op kijk.  
  • Nikon Coolpix S4150 - Mijn camera waar alle zelfgemaakte foto's mee gemaakt zijn. 
  • BlackBerry Bold 9780 - Telefoon, waar ik onder andere mee Twitter, maar waar ik ook artikelen mee kan typen en publiceren, wat heel handig is als ik bijvoorbeeld op vakantie ben of even geen computer bij de hand heb. 


Programma's

  • Google Chrome - Heel makkelijk gezegd is Google Chrome het programma waarmee ik op het internet zit. Ik vind het veel fijner werken dan Internet Explorer, en biedt in mijn ervaringen veel meer mogelijkheden. Hier kun je Chrome gratis downloaden. 
  • BlackBerry Desktop Software - Als ik foto's/video's wil importeren vanaf mijn telefoon dan gebruik ik daar dit programma voor. Wederom is deze gratis te downloaden en werkt het fijn en gemakkelijk. 
  • Gimp 2 - Een handig bewerkingsprogramma voor als je geen Photoshop of een ander programma kunt of wilt aanschaffen. Ik ben vooral heel blij met de vele lettertypes die Gimp biedt, meestal die ik ook niet veel meer aan foto's. Klik hier om het programma Gimp te downloaden. 
  • Paint - Een standaard bewerkingsprogramma op mijn laptop, handig als ik even snel een foto wil bijsnijden of verkleinen. 

Websites

  • Blogger.com - Zonder Blogger geen blog! Via Blogger typ ik mijn teksten in, upload ik foto's en plan en publiceer ik al mijn artikelen. Ook de lay-out heb ik hiermee gemaakt. 
  • WeHeartIt.com - Hier haal ik veel foto's vandaan, die ik bijvoorbeeld kan gebruiken voor Inspirational Monday. Maar ik gebruik het ook om af en toe wat random inspiratie op te doen, een heerlijke site om gewoon wat rond te kijken. 
  • Dafont.com - Hier haal ik aparte lettertypes vandaan, zoals de tekst in het logo.
  • Ego-Box.com - Van deze website haal ik brushes en achtergronden, dat zijn bijvoorbeeld hartjes of bloemetjes die je tussen foto's kunt zetten. 
  • Photovisi.com - Gebruik ik om collages in elkaar te zetten.
  • Bloglovin.com - Een wat bekendere site die je kunt gebruiken om je blogs bij te houden. Ook mij kun je vinden op Bloglovin' onder daretodaydream. 

Dat waren alle producten, programma's en websites die ik regelmatig bezoek voor mijn blog. Ik hoop dat jullie zo een beetje een idee krijgen hoe ik aan mijn blog werk en wat ik daarvoor allemaal nodig heb. Mocht je hier nog andere vragen over hebben, dan kun je die achter laten in de reacties. 

Welke producten gebruik jij voor je blog? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten