Pagina's

donderdag 3 mei 2012

Tag: 15 beauty dilemma's


Op Victory Vanilla kwam ik laatst deze tag tegen: 15 beauty dilemma's. Het is geen simpele tag, over goede muziek of al die andere mooie dingen in het leven, het is er eentje waarbij keuzes moeten worden gemaakt, keiharde dilemma's. Het is al weer een tijd geleden dat ik een persoonlijk artikel schreef, daarom bij deze 15 beauty dilemma's, waardoor jullie me hopelijk een stukje beter leren kennen.

1. Geen wenkbrauwen meer hebben, of een duidelijk zichtbare, zwarte snor?
Na lang nadenken ben ik er toch zeker van dat ik voor geen wenkbrauwen ga. Je zou je  snor (klinkt wel een beetje gek dit) natuurlijk zo weg kunnen halen, maar om dat elke dag vol te houden lijkt mij een ramp. Dan teken ik liever elke dag m'n wenkbrauwen (die ik dan helaas niet meer heb) bij, of laat ik ze desnoods tatoeëren.

2. Hele mooie, gezonde en perfecte nagels hebben maar deze nooit meer mogen lakken of zwakke, ongezonde nagels die je wel mag lakken?
Deze vraag vind ik makkelijk! Ik ga voor de mooie, gezonde en perfecte nagels, omdat ik vind dat als je nagels van zichzelf er al mooi uit zien, je helemaal geen nagellak nodig hebt.


3. Lang haar tot je voeten of gemillimeterd haar? 
Mweuh deze vind ik moeilijk. Amber Rose haar gemillimeterde kapsel staat haar super tof, maar ik kan niemand zo snel bedenken met haar tot aan haar voeten. Volgens mij is dat van nature bij de mens niet eens mogelijk, je haar tot zo lang laten groeien. Maar stel dat dat wel kon, dan heb ik liever te lang haar, dan te kort. Ik zou me met een kaal hoofd helemaal niet meer vrouwelijk kunnen voelen, als ik geen enkele vlecht of id met mijn haar kon doen.




4. De rest van je leven met een smokey eye rondlopen of geen oog make-up meer gebruiken?
M'n gezicht ziet er ontzettend kaal uit als ik geen oog make-up gebruik, dus voor nu houd ik het op de rest van mijn leven met smokey eyes rondlopen. Met de kleuren kun je gelukkig wel blijven combineren, dus ik denk niet dat het betekent dat je er meteen saai of te heftig uit ziet.

5. Heel erg rode wangen of een grauw gezicht zonder kleur?
Hier kun je allebei heel makkelijk iets tegen doen, erg rode wangen zie je door een laagje foundation al een stuk minder en voor een grauw gezicht hebben we blush en bronzer.


6. Geen cosmetica meer gebruiken of alleen nog maar cosmetica dat op dieren is getest?
Op dit moment gebruik ik cosmetica die op dieren is getest, wat ik eerlijk gezegd helemaal niet nodig vind. Ik weet dat het beter is om make-up bij winkels als The Body Shop te kopen, of in ieder geval goed uit te kijken naar wat ik koop. Maar ik denk dat als ik dat zou doen dat ten eerste niet goed is voor m'n portemonnee, en daarnaast beperk ik me dan nogal voor mezelf. Ik wil zeker een begin maken minder make-up te kopen die op dieren zijn getest, maar ik heb dan het gevoel dat ik mezelf heel erg onder doe, en leef zoals ik eigenlijk helemaal niet wil. Het klinkt misschien een beetje egoïstisch, dat kan ik helemaal begrijpen, maar zo denk ik er wel over. Voor nu antwoord ik dus alleen nog maar cosmetica gebruiken dat op dieren is getest, maar zoals ik al zei, ik ga echt m'n best doen om meer producten zorgvuldiger uit te zoeken.


7. Gelige tanden maar een perfect recht gebit of scheve tanden die wel mooi wit zijn?
Liever een combinatie tussen witte tanden die recht staan natuurlijk! Omdat ik liever m'n tanden bleek dan dat ik me waag aan een beugel (die er in juni uit mag!), kies ik voor gelige tanden maar een perfect recht gebit.




8. Voor één dag op je school/werk verschijnen met een niet draagbare look en het risico lopen dat mensen raar naar je kijken en er wat van zeggen of die dag zogenaamd ziek zijn?
Het zou er puur aan liggen wat ik voor een niet draagbare look ik aan had. Ik denk dat ik het uiteindelijk toch zou doen, ik weet zeker dat mensen niet meteen anders over je gaan denken als je er een dagje niet helemaal fashionable bij loopt.


9. Nooit meer nagellakremover mogen gebruiken en dus gewoon wachten tot je nagellak afbladdert of het er afkrabben of iedere dag opnieuw je nagellak er af moeten halen?
Ik heb van mezelf redelijk sterke nagels, dus voordat alle nagellak er vanzelf af is gesleten ben je zo twee weken verder. Als ik ze in een andere kleur wil lakken gebruik ik natuurlijk wel nagellakremover, maar anders ben ik daar stiekem een beetje (te) lui voor. Zeker als je heel wat moeite voor je nailart hebt moeten doen lijkt het me super vervelend om het maar één dag te mogen laten zitten, dan wacht ik liever tot mijn nagellak afbladdert of krab ik het er af, ook al is dat minder goed voor je nagels.

10. Een bodylotion gebruiken die je huid ontzettend zacht, mooi en gezond maakt maar wel ontzettend stinkt of een bodylotion gebruiken die heel lekker ruikt maar verder niet zoveel doet voor je huid? 
Mijn huid is niet heel droog of moeilijk, dus bodylotion is voor mij niet van levensbelang om het zo maar even te zeggen. Een bodylotion gebruiken die heel lekker ruikt maar verder niet zoveel doet voor je huid lijkt mij prima te doen, dan maar genieten van het heerlijke geurtje!


11. Je haar in een kinky kleur verven (denk aan felroze of felgroen) of grijs?
Het lijkt me eerlijk geen regelrechte ramp om m'n haar in een felle kleur te verven, stoer juist! Heel licht grijs kan ook heel mooi zijn, maar ik zie mezelf dan liever in de spiegel met een échte felle kleur. Welke kleur het moet gaan worden, daar ben ik nog even over aan het denken..


12. Je gezicht nooit meer scrubben of je gezicht alleen nog maar met echte suiker- en zoutkorrels mogen scrubben?
Scrubben met echte suiker- en zoutkorrels zie ik niet echt als een probleem, dus dan kies ik daarvoor. Het zou me niet verbazen als het slechter voor je huid is dan een echte scrub uit een tube, maar het principe is hetzelfde, dus ach waarom ook niet?


13. Een nogal ordinaire lipliner op je lippen of uitgelopen panda-ogen? 
Mij lijkt een ordinaire lipliner dan nog het meest draagbare van de twee. pandaogen die dan ook nog zijn uitgelopen kun je een stuk moeilijker verbergen of verdoezelen dan een lipliner, waar je gewoon wat over heen kunt smeren. 

14. Nooit meer cosmetica kopen bij de parfumerie (Douglas, Sephora, enz.) of nooit meer bij de drogist?
Nooit meer cosmetica kopen bij de parfumerie, absoluut. Als je weet dat budgetmerken zoals Essence en Catrice zo veel mooie en kwalitatief goede producten verkopen, heb ik niks te klagen met het idee dat ik nooit meer dure make-up kan kopen. Bovendien verkoopt bijvoorbeeld het Kruidvat ook merken als Rimmel, L'Oreal en Max Factor, die meteen al een stuk duurder zijn. Sowieso koop ik nu al heel weinig bij de parfumerie, en ik weet van mezelf dat ik daar prima zonder mee kan.


15. De komende anderhalf jaar geen make-up meer kopen (verzorgingsproducten mogen wel) of je hele stash inleveren (inclusief verzorgingsproducten), maar daarna direct voor €250 nieuwe make-up mogen kopen?
Dan kies ik voor het laatste, mijn hele stash inleveren en direct voor €250 euro aan nieuwe make-up kopen. Eigenlijk alleen omdat het wel meevalt hoe groot mijn stash op dit moment is. Ook al lijkt alles bij elkaar inclusief verzorginsgproducten en nagellak best veel, ik denk dat alles bij elkaar me niet meer dan €250 heeft gekost. Dan lijkt me dat shoptegoed me nog best mooi meegenomen!

Het is toch nog een flinke lap tekst geworden, maar er valt dan ook heel wat te vertellen over deze lastige beauty dilemma's. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!


Tussen welke dilemma's kon jij moeilijk kiezen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten