Pagina's

vrijdag 18 mei 2012

Essence lanceert parfumlijn


In plaats van nieuwe eyeliners of mascara's komt Essence deze zomer met een geheel nieuwe collectie parfums. En het is zeker een hele collectie te noemen, want hij bestaat uit zes verschillende geuren: Like a walk in the summer rain, Like a day in a candy shop, Like a girls' night out, Like a new love, Like a trip to New York en Like a first day in spring. Maar wat houden de geuren precies in, en het belangrijkste: waar ruiken ze naar? 

De doosjes waarin ze zitten en de flesjes zien er allemaal anders uit; schattig, vrolijk, jong en snoeperig. Alle geuren komen vast in het assortiment, behalve Like a walk in the summer rain en Like a first day in spring, die zijn limited editions en alleen in juni en juli van dit jaar te koop. 

Nog iets nieuws wat ik nog nooit heb geprobeerd is citaten, of de meningen van beautybloggers erbij te zetten, die de geuren al uitgebreid gezien, geroken en getest hebben. Omdat ik niet alle geuren zelf nu al zou kunnen ruiken leek dat me leuk om te doen, zodat jullie toch een goed beeld krijgen van de geuren, naast de reclames van Essence zelf. Bij elke geur dus ook een klein stukje van wat de wat bekende beautybloggers van het parfum vinden. 

"Choose your mood. It's just a spray away!"


Like a walk in the summer rain is de geur van, zoals de naam al zegt, een regenbui midden in de zomer. Een bloemige, heldere watergeur die bruist van de postivie energie. 

Topnoten: citroen, sinaasappel en watermeloen
Hartnoten: marine, lelietje-van-dalen en fresia
Basisnoten: mos, cederhout en musk

"Het risico van parfums als deze is dat ze gauw het 'luchtverfrisser effect' hebben, deze vind ik zelf het minst lekker." - Miss Lipgloss
"De geur ruikt heel fris en 'groen' en eerlijk gezegd niet eens zoet. Dit is voor de liefhebbers van aquatische geuren." - Beautylab


Met Like a day in a candyshop lijkt het of je de hele dag in een snoepwinkel bent. Zoet! 

Topnoten: perzik en orchidee
Hartnoten: lelie en jasmijn
Basisnoten: vanille, tonkaboon en zachte musk

"Alleen super zoet is deze geur niet, er zit ook wat sensueels aan door wat vanille, tonkaboon en musk." Miss Lipgloss
"Dit parfum is zeker zoet, maar niet zo zoet als ik had verwacht." - Beautylab


Haal het gevoel van een avond uit terug met Like a girls' night out, fruitig, opwindend en sprankelend. 

Topnoten: elemi, gele mandarijn, dragon fruit en goji bes 
Hartnoten: roos, perzik, magnolia en madarijnbloesem 
Basisnoten: veviter, vanille en musk

"Fruitig en bloemig, maar net een tikje zwaarder en sensueler dan de rest van de geuren door de veviter, vanille en musk. Deze vind ik lekker!" - Miss Lipgloss
"Een geur om mee op te vallen!" - Beautylab


Like a new love, vlinders in je buik, verliefd zijn. Deze geur is romantisch en eigentijds.

Topnoten: mandarijn, grapefruit, peper en elemi
Hartnoten: pioenroos, hyacint, roos en perzik
Basisnoten: koffie, chocolade, vanille en musk

"Liefde is mierzoet, net als dit geurtje! Zoetsappig, fris en vooral gewoon heel erg zoet." - Miss Lipgloss
"De geur is zowel lieflijk als sensueel." - Beautylab


Like a trip to New York is opwindend en up-tempo, net als de stad waarnaar hij is vernoemd. Deze geur is vrolijk, fruitig, en helemaal New York. 

Topnoten: kardemom, elemi, grapefruitschil en cranberry
Hartnoten: roos en datura 
Basisnoten: cederhout, wit hout en amber

"Ruikt fris, zoet, pittig, blij en heel fruitig. Als een zonnige dag in New York!" - Miss Lipgloss
"Het is een hele zwoele, verleidelijke geur. Ik snap de link met New York wel!" - Beautylab


Like a first day in spring is perfect voor zo'n eerste lentedag, met de zonnestralen die je huid verwarmen. Een fruitige, bloemrijke en stralende geur met energie. 

Topnoten: ananas, sinaasappel en madarijn
Hartnoten: praline, bramen en roos
Basisnoten: sandelhout, musk en vanille 

"Mijn favoriet, samen met Like a girls' night out." - Miss Lipgloss
"Al met al is het een sprankelende, lichte maar toch ook verleidelijke geur. Je wordt er in elk geval heel happy van!" - Beautylab

Dat waren ze alweer, de zes eerste geuren van Essence. Stuk voor stuk zijn ze jong en speels, is er veel gedaan om de flacons er vrolijk uit te laten zien en zijn ze heel goed betaalbaar. Ik weet niet meer precies wanneer ik voor het eerst hoorde dat Essence een parfumlijn ging uitbrengen, maar ik kan me wel herinneren dat mijn eerste reactie positief was; zoveel leuke, nieuwe en betaalbare geuren!

De Eau de Toilettes van Essence zijn vanaf juni 2012 te koop bij Kruidvat en Trekpleister. Like a first day in spring en Like a walk in the summer rain zijn limited edition, de rest zit gewoon in het vaste assortiment (50 ml kost €6,99 en voor 10 ml betaal je €2,99).

Bron afbeeldingen: thebeautyways.blogspot.com en girlscene.com.

1 opmerking:

  1. Ik ga denk ik like a girls night out halen of Like a trip to New York

    BeantwoordenVerwijderen