Pagina's

zondag 20 mei 2012

The chosen one


Op de blog van Lisanne verscheen afgelopen donderdag een zelfgemaakte tag, geïnspireerd op een beginnerscursus waar bij het voorstellen aan elkaar een quote uitgekozen moest worden die je het meest aansprak. Ik hou van tags, en dan vooral diegene die wat dieper gaan dan andere, waar je best de tijd voor mag nemen om hem in te vullen, en daarom spreekt deze me zo aan. Uit deze lijst van quotes kies je er één, en vervolgens beschrijf je waarom deze bij je past. Omdat kiezen uit 23 even mooie quotes voor mij gewoon veel te lastig is, heb ik er drie gekozen; lekker brutaal. Maar ach, dat is misschien dan ook het perfecte woord om mezelf (en deze tag) te omschrijven. 


Geniet nooit met mate. 

Hij is ontzetten waar, ik kan niks anders zeggen. Ik vind het fenomeen 'genieten' een ruim begrip, je kunt er zo veel verschillende kanten mee op dat het geen perfecte definitie voor bestaat. Maar als ik genieten zeg dan weten jullie gelukkig wel allemaal wat ik bedoel. 'Gewoon genieten' doen we naar mijn mening veel vaker dan 'genieten zonder mate'. Dat eerste kan een lachbui zijn na een goeie grap, het moment dat je een knuffel krijgt van een persoon van wie je houdt of blij worden van mooi weer, maar genieten zonder mate beschouw ik toch heel anders. Dat laatste zie ik meer als geluk opzoeken, blij en gelukkig wíllen worden, in plaats van dat het je alleen overkomt. Maar je ook positiever opstellen, je openstellen voor dingen die je wil ontdekken en vooral de tijd, ruimte en het geduld nemen om te kunnen genieten. Ik denk dat je daar op korte en zeker ook op lange termijn veel gelukkiger en blijer van wordt, en met een goed gevoel terug kunt kijken op die tijd. Dus ik zou zeggen: geniet! Maar nooit met mate.

Neem je dromen es mee de dag in. 

Dromen worden veel te veel weggestopt, vaak met het idee dat ze veel te onrealistisch zijn, en toch nooit uit zullen komen. Maar het kan ook eng zijn, om je dromen en plannen zo bloot te stellen aan iedereen, en daarmee zo veel los te laten van wat je dwarszit. Maar ik denk dat als we allemaal wat opener zouden zijn als het gaat om onze dromen en gedachtes, dat we elkaar in veel opzichten beter zouden kunnen begrijpen, puur omdat we dan elkaars doel voor ogen hebben. En als we nou eens werk gingen maken van onze dromen, dat zou veel beter zijn dan al die ideeën, dromen en gedachtes op te kroppen in ons hoofd, alleen omdat we bang zijn te falen. Dit klinkt allemaal wel heel spannend en groots, maar zo zie ik het wel, want wie niet bang is om het te proberen, zal nooit falen. En ook deze quote vind ik hier heel mooi bij passen: "You can't climb to the top if you don't start at the bottom."


Leven is het meervoud van lef. 

Een hele tijd geleden al weer zag ik deze zin voorbij komen in een biografie van iemand op Twitter, en sindsdien blijf ik hem mooi vinden. En dat niet alleen omdat hij behalve dat hij gewoon goed klinkt, ook zo waar is. Leven is het meervoud van lef omdat je voor het naar jezelf op zoek gaan, en jezelf laten zien en blijven, aardig wat moed en lef nodig hebt. Ook voor omgaan met teleurstellingen, tegenslagen, maar ook juist de fijne en mooie momenten van het leven heb je datzelfde nodig; lef, om bij je standpunten te blijven, je niet naar beneden laat halen door anderen, en wat ik al eerder zei, door gewoon jezelf te blijven.

Complimenten naar Lisanne, ik vind het een ontzettend mooie tag. Daarom wil ik voor de verandering drie andere beautyblogsters taggen, dus bij deze zijn BrechtjeLiza en Vera getagd! Neem deze tag gerust over als je dat wilt, hier vind je de blog van Lisanne.

Welke quote vind jij het mooist? 

1 opmerking: