Pagina's

woensdag 29 februari 2012

Vaseline Lip Therapy blikjes


Ik hou van ze, met heel mijn hart: de Lip Therapy blikjes van Vaseline. Ze doen veel meer dan mijn lippen verzorgen en ik gebruik ze daarom ook elke dag, ook als ik helemaal geen last heb van droge of schrale lippen. Alle vier de varianten die bij Kruidvat te koop zijn heb ik geprobeerd, de een nog vaker dan de ander. Nieuw zijn ze niet, maar omdat ik met alle vier de blikjes zo blij ben, leek het me leuk een review te schrijven over de Lip Therapy blikjes van Vaseline.


De verpakkingen van de zogenaamde blikjes van Vaseline vind ik erg handig, maar ook zeker mooi! Elke variant heeft zijn eigen kleur blikje, zo heeft Original de kleur blauw, Aloë Vera groen, Cacoa Butter bruin en Rose (Rosy Lips) roze. De vaseline zelf is bij deze eerste drie hetzelfde en vrijwel kleurloos, alleen in de roze verpakking zit ook een bijpassende donkerroze kleur, waardoor hij op het eerste gezicht gelijk opvalt.

"Onze stijlvolle, handige blikjes Vaseline Lip Therapy zijn een perfecte manier om je lippen gezond te houden en tegen weersinvloeden te beschermen."


Vaseline Lip Therapy Original is volgens Vaseline zelf al jaren favoriet in handtas en jaszak. Ik vind dat ze daar totaal niet mee overdrijven, eindelijk eens een product die wèl al zijn beloftes nakomt. De substantie hoort natuurlijk vet te zijn, maar is totaal niet te vet, en prima uitsmeerbaar. Original heeft een typische Vaselinegeur, zachte en romig vind ik er goed bij passen. De substantie werkt voedend voor droge en schrale lippen, maar ook voor andere plekken op je lichaam.


Cocao Butter vind ik het minst fijn van alle blikjes, wat hij overigens alleen te danken heeft aan zijn geur. Wat naar cocao hoort te ruiken doet me eerder denken aan de Lipsmacker van Paul Frank in de smaak Coconut Cream. Ook die geur zorgde ervoor dat ik het niet snel op mijn lippen smeerde. Het is helemaal persoonlijk of je wel of niet van de geur houdt, als je er van houdt denk ik dat je Cocao Butter van Vaseline zeker een keer moet proberen. Net als alle andere blikjes voedt hij droge en schrale plekjes, het is enkel de geur waardoor ik hem sneller laat liggen.


Aloë Vera heb ik al wat langer, wat je goed kunt zien aan de deuken in het blikje. Aloë Vera belooft voor een extra verzachting te zorgen, en ook deze belofte wordt nagekomen. De geur van aloë vera herken je goed terug, heerlijk zacht en fris. Ook op je lippen blijf je de geur ruiken, echt verslavend! Hieraan merk ik wel goed dat geuren heel veel invloed op een product hebben, ik gebruik iets veel minder snel als de geur me niet bevalt. Dat is logisch bij een parfum, maar bij een lippenbalsem had ik toch gehoopt meer naar de werkingen ervan te kijken.


En dan, last but not least, Rosy lips. Mijn absolute favoriet. Hij ruikt heerlijk naar bloemen (de rozen natuurlijk!), en heeft ook wel iets weg van vruchten (aarbeien, frambozen) vind ik persoonlijk. Werkt perfect, net zoals alle andere soorten blikjes. Ookal heb ik deze nu al een paar maanden, het lieft blijf ik hem elke dag opsmeren, en dat doe ik dan ook, nog steeds met heel veel plezier.


Lip Therapy van Vaseline is wat mij betreft de koning van alle lippenbalsems. Het heeft een goede substantie, verzorgd mijn lippen en je hoeft minder vaak bij te smeren dan je zou verwachten. Ook op andere droge plekjes van je lichaam werkt het prima, zelf smeer ik het nog wel eens op mijn knokkels en nagelriemen. Alle varianten laten een gezonde glans achter, terwijl Rosy Lips je lippen een mooie roze gloed geeft. De geuren van alle vier de blikjes vind ik heerlijk, heel subtiel maar toch aanwezig.

Het enige nadeel aan de Lip Therapy van Vasline is dat de substanties in de blikjes bij warm weer of in je zak snel smelten. Het is op dat moment zelf moeilijk te zien, maar als je er met je vinger doorheen gaat is het ontzettend zacht en ontstaan er zo een lelijke kuil in, om dat zo maar even te zeggen. Let dus goed op als je hem bij warm weer uit je zak haalt en er wat uit wilt halen, of neem hem liever in je tas mee. Maar goed, aan deze hele review vol positieve punten vind ik dit laatste totaal geen probleem.

De Vaseline Lip Therapy blikjes (20g) zijn te koop bij bijna alle drogisterijen voor €1.99

Wat vinden jullie van de Lip Therapy blikjes van Vaseline?

2 opmerkingen:

  1. Ik gebruik zelf geen vaseline. Ik gebruik een caring lipbalsem van Essence.

    Leuke blog, ik ga je volgen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er heel erg leuk uit! Na dat ik dit heb gelezen denk ik dat ik er ook maar eentje ga halen!
    Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen