Pagina's

zondag 19 februari 2012

Music Of The Moment

Muziek, iets ontastbaars maar oh zo mooi. Zonder muziek zou ik verschillende dingen die ik dagelijks doe een stuk minder leuk vinden. De tijd vliegt wanneer ik m'n iPod-oortjes in heb, en vaak vergeet ik alle zorgen en problemen die ik om me heen heb wanneer ik muziek luister. Rap, Hiphop of R&B maakt me soms dan ook helemaal niet uit, muziek is muziek.
Ik zit vaak in een mood dat ik een paar nummers helemaal grijs draai, omdat ik er gewoon geen genoeg van kan krijgen. Om de zoveel tijd deel ik die nummers met jullie in Music Of The Moment.

Ik heb met heel veel plezier mijn eerste Music Of The Moment voor jullie uitgezocht, enjoy!



Take Care - Rihanna ft. Drake spreekt mij op heel veel manieren aan. Natuurlijk zorgt de beat daar het meeste voor, maar ook de tekst is mooi en vooral heerlijk om mee te zingen. Drake en Rihanna apart zijn twee artiesten waar ik graag naar luister, maar hun stemmen samen zijn nog fijner om te horen. De laatste tijd draai ik hem ontzettend vaak, vooral voor het slapen of op de fiets richting school. Dat ik hem nu op dit moment ook luister zegt wel genoeg denk ik..


Mirror - Lil Wayne ft. Bruno Mars, een combinatie die ik eerlijk gezegd niet zo snel had verwacht. Dat hier toch een mooi nummer is uitgekomen hoef ik jullie niet te vertellen, anders stond hij natuurlijk niet in mijn eerste Music Of The Moment. Een heel verrassend nummer, de combinatie tussen Lil Wayne en Bruno bevalt me meer dan goed. Vier minuten vind ik voor dit nummer simpelweg gewoon te kort, I want more!


5 O'clock - T-Pain ft. Wiz Khalifa & Lily Allen, wederom een nummer waar ik de artiesten niet snel samen zou zien werken. Misschien vind ik dat juist wel heel leuk aan dit nummer, de verschillende stemmen en effecten die daar bij horen passen perfect bij elkaar. Dat de muziek die T-Pain een paar jaar geleden maakte me niet aansprak maakt me dan ook helemaal niet uit: i love this song.


Breathing - Jason Derulo luister ik al een tijdje, en ookal is hij inmiddels 5 maanden geleden uit gekomen, Breathing blijft een van mijn favorieten van de afgelopen tijd. Bij een prachtig nummer hoort naar mijn mening een prachtige clip, want wauw wat vind ik de videoclip mooi! Jason Derulo staat er om bekend zijn naam lekker JAAASOOONNN DEEERUULOOO-achtig uit te spreken aan het begin van zijn nummers, maar hier laat hij dat een keertje achter wegen, wat ik totaal niet erg vind. Nogmaals, een heerlijk nummer!


Starships - Nicki Minaj, je moet van Nicki haar muziek houden om echt van dit nummer te houden, but hey, I do! Ze rapt overtuigend en ookal is rap niet het genre dat ik vaak luister, ik grijp de laatste tijd toch steeds vaker naar de raps van miss Minaj. Haar nieuwe nummer Starships, dat vier dagen geleden uit kwam (op Valentijnsdag!) vind ik fijn om naar te luisteren, met een lekkere tekst die dicht bij haar zelf staat. Want ja Nicki, starships were meant to fly..


Katy Perry verrast me elke keer weer met haar nieuwe nummers, zo ook met Part Of Me. Muziek van Katy Perry vind ik al tijden leuk, de een natuurelijk meer dan de ander maar over het algemeen zit er tussen haar nummers geen een die duidelijk minder is. Vooral nadat mijn zus vorig jaar naar een concert van haar in de HMH in Amsterdam is geweest ben ik steeds meer muziek van haar gaan luisteren. De videoclip hierboven met lyrics is trouwens met hele vette effecten gemaakt! 


Turn Up The Music - Chris Brown vind ik persoonlijk een mengelmoesje van Turn Me On - Nicki Minaj ft. David Guetta en I'm Sexy And I Know It - LMFAO. Meestal erger ik me daar een beetje aan, maar Chris Brown blijft gelukkig op zijn eigen manier zingen. Het liefst blijf ik tijdens het luisteren naar de clip kijken, want jemig wat ben ik jaloers op hoe hij danst (en zingt!)..


Middle Finger - Cobra Starship ft. Mac Miller maakte me serieus even aan het lachen toen ik hem voor het eerst hoorde. Niet gek toch, een heel nummer over 'steek je middelvinger op!' Middle Finger kwam precies een maand geleden uit en is hier in Nederland dus nog redelijk nieuw. Ik kijk daarom vaak op de Amerikaanse iTunes, daar staan andere nummers (die dus later zijn uitgekomen) in de hitlijsten, super handig! Dit nummer vond ik daar echter niet, maar ik ben toch erg blij dat ik hem heb gevonden.


Ik heb getwijfeld om The A-Team van Ed Sheeran in dit artikel te zetten, maar heb besloten dat niet te doen. Ik heb hem intussen zo vaak gehoord dat hij m'n neus uit begint te komen, en dat zou voor jullie natuurlijk niet eerlijk zijn. In plaats daarvan wil ik jullie dolgraag Lego House laten horen. Een heerlijk nummer om bijvoorbeeld je huiswerk te maken of je make-up te doen. (Rupert Grint zit trouwens in de clip, me like!)


Lovesong - Adele is het laatste nummer wat ik vandaag met jullie wil delen, en als het aan mij ligt ook de meest gevoelige. Adele staat er bekend om liedjes te schrijven en te zingen die heel dicht bij haar eigen leven staan, of haar leven simpelweg beschrijven. Zowel hier als in het buitenland staan ze vaak op nummer 1. Rolling In The Deep en Someone Like You luister ik nog steeds vaak, maar natuurlijk is er ook plaats voor de nieuwere singles zoals Lovesong.

Dat was mijn favoriete muziek van dit moment en daarmee de eerste Music Of The Moment! Ik weet nog niet wanneer mijn tweede Music Of The Moment op mijn blog verschijnt, hij wordt in ieder geval een stukje minder uitgebreid.

Laat me weten wat jullie ervan vinden, tips etc. zijn altijd welkom!

Bron: Youtube

Geen opmerkingen:

Een reactie posten