Pagina's

vrijdag 17 februari 2012

Minnetonka's aan je voeten

Schoenentrends vind ik altijd lastig om te volgen, ik vind het bijvoorbeeld overdreven elke winter nieuwe Uggs à 200 euro aan te schaffen, met 1 paar ben ik net zo blij. Ik denk dan ook bij elk paar na of ik deze schoenen ècht nodig heb, of dat ik misschien beter kan wachten tot het zomer is. Ik houd van sneakers, ik draag het liefst Vans of Allstars, gewoon omdat ze comfortabel zitten en je er voor de prijs prima meer kunt kopen. Toch kijk ik graag naar wat anderen mensen aan hun voeten dragen, zowel op school als op straat. Ik kom genoeg mooie schoenen tegen, gek genoeg bij heel verschillende mensen. Ook op weheartit laat ik me maar al te graag inspireren door de verschillende mensen, met natuurlijk allemaal hun eigen stijl, met bijbehorend schoeisel. In dit artikel wil ik het echter niet over verschillende schoenen hebben, maar over Minnetonka's! Kende jij ze al?


Minnetonka's zijn een moderne versie zijn van de mocassins, lichte en comfotabele schoenen van leer die de indianen al eeuwen geleden droegen. Ze hebben wel iets weg van de indiaanse stijl met strikjes en sliertjes, hoe gek dat ook klinkt. Het kan kinderachtig of juist oudbollig overkomen, maar ik vind het juist hartstikke leuk!

Minnetonka schoenen zijn schoenen en laarzen die ogen als traditionele mocassins, maar die voldoen aan alle eisen die worden gesteld aan een moderne stadsschoen.
"De zolen van Minnetonka schoenen slijten niet door het lopen op asfalt en steen, maar ze zitten wel net zo comfortabel als echte mocassins . De handgemaakte Minnetonka schoenen en laarzen zijn gemaakt van suède, hertenleer, lamsleer en elandleer. De schoenen van Minnetonka zijn gemaakt uit één stuk leer en zijn met de hand gestikt."
Ik vind dat de schoenen van Minnetonka goed te combineren zijn met zowel een chique jurkje als onder een spijkerbroek; ideaal voor de twijfelaars onder ons die vaak dezelfde schoenen dragen geen probleem vinden. Ze hebben een schattige uitstraling door de strikjes en sliertjes maak zijn door de verschillende kleuren naar ieders smaak te vormen, I like that!
Minnetonka's lijken mij ontzettend mooie schoenen om te hebben, en te dragen natuurlijk! Er zitten jammer genoeg een paar grote nadelen aan het kopen van deze schoenen, als je het lukt om een paar te bemachtigen.. Als je Minnetonka’s wilt aanschaffen, kun je namelijk niet zomaar bij een ‘gewone’ schoenenwinkel aankloppen. Het schoenenmerk is aan een aantal winkelketens gebonden, waardoor deze niet zomaar in iedere schoenenzaak verkocht mag worden. Het is natuurlijk niet zo dat geen enkele winkel in Nederland ze verkoopt, het is de kunst er achter te komen welke winkels dat wèl doen. Als dat niet lukt of kan kun je ze altijd nog op verschillende sites bestellen, zalando verkoopt ze ook.

Mede omdat Minnetonka's moeilijk te kopen zijn, zijn er ook veel nep-exemplaren op de markt. Ook kunnen ze verschillende zolen hebben, dus let erop welke jij het fijnste vindt lopen; de ‘hard sole’ of ‘soft sole'. Als laatste houdt de prijs sommigen tegen Minnetonka's aan te schaffen. Terwijl de Minnetonka’s in Amerika met een zacht prijsje van 60 euro over de toonbank vliegen, moet je in Nederland bijna het dubbele bedrag betalen. De prijzen varieren van 99 euro voor enkellaarsjes tot 139 euro voor knielaarzen.

 Mason Kardashian

Nogal wat puntjes om op te letten dus, maar wat denken jullie? Wat vinden jullie van Minnetonka's?

2 opmerkingen: