Pagina's

maandag 27 februari 2012

Jeans met een kleurtje


Ik geloof dat vorig jaar lente de rage van felgekleurde (spijker)broeken begon. Natuurlijk waren er al veel en veel eerder broeken met opvallende kleuren te koop, maar toen begonnen veel mensen bij mij op school en mensen op straat ze steeds vaker te dragen. Ook dit jaar belooft het de modetrend van 2012 te worden: gekleurde jeans. Een jaar geleden zag ik ze al vaak in de etalages staan, maar ze ook echt kopen deed ik nooit. Als ik er nu aan terug denk weet ik eigenlijk niet zo goed waarom, ik schrijf er tenslotte niet zomaar een blogpost over! Gelukkig komen de lente en de zomer er weer aan, en komen de vrolijk gekleurde broeken weer terug in de kledingwinkels.

Ik heb voor jullie een collage gemaakt met een paar broeken die ik tegenkwam op de shops van H&M, Zara en Sans-online, om jullie een beetje een idee te geven van wat er nu al te koop is.



1. Lichtroze broek met smalle pijp, Zara €39.95 - klik hier
2. Groene legging met ritsen aan de pijpen, H&M €19.95 - klik hier
3. Aardbei kleurige broek met ritsen, Zara €29.95 - klik hier
4. Metallic broek, H&M €29.95 - klik hier
5. Rode spijkerbroek met smalle pasvorm, H&M €19.95 - klik hier
6. Beige broek, H&M €19.95 - klik hier
7. Roze spijkerbroek met smalle pasvorm, H&M €19.95 - klik hier
8. Donkerblauwe spijkerbroek met smalle pijpen, Vero Moda €39.95 - klik hier

Spijkerbroeken in felle kleuren vind ik er ontzettend vrolijk uitzien. Ik vind ze daarom het meest geschikt voor de lente, zomer of herfst, omdat ik het in de winter toch een beetje too much vind. Zelf zou ik er voor kiezen mijn felle broek te dragen met een wat rustiger shirt, zodat het niet te druk wordt (en om te zorgen dat het niet floekt!). Maar het feit dat een fel gekleurde broek meer opvalt dan een normale broek vind ik geen reden om hem niet te dragen, leuk juist! Als model voor een gekleurde spijkerbroek zou ik het snelst skinnyjeans dragen, ik vind skinnys heerlijk zitten en zo kun je er makkelijker slippers of lage schoenen onder dragen.

Fearne Cotton, Cheryl Cole, Whitney Port, Lauren Conrad en Jessica Parker

En ja, natuurlijk zijn ook vele celebs gespot in hun eigen colored jeans. De combinatie die Lauren Conrad (tweede van rechts) hier draagt vind ik het leukst gecombineerd, ze houdt het toch nog heel erg dragelijk door er een basic shirt met streepjes op te dragen.

Ik weet zeker dat ik dit seizoen mijn eerste fel gekleurde spijkerbroek ga aanschaffen. Ik ben het er nog niet helemaal over uit welke kleur ik moet doen, ik zit te twijfelen tussen blauw, lichtroze en rood. Wel weet ik zeker dat ik hem bij Zara, H&M of Sans-online ga bestellen.

Wat vinden jullie van de gekleurde spijkerbroeken?

Bron afbeeldingen: weheartit, girlscene, H&M, Zara en Sans-online

5 opmerkingen:

  1. ik houd van de gekleurde spijkerbroeken! ik heb zelf; roze, rood, paars en blauw! ;d

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb alleen een licht/zalmroze, zoals op het eerste plaatje met die hakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die blauw/groene van Cheryl Cole vind ik heel erg mooi! Whitney Port heeft trouwens echt hele dunne benen he! ;O
    X

    BeantwoordenVerwijderen