Pagina's

woensdag 8 augustus 2012

Tag: Nailpolish and me


Toen ik laatst wat aan het rondsurfen was op blogs en het internet, kwam ik weer een hoop leuke tags tegen.   Eén van die tags was deze: Nailpolish & Me, een tag die zoals de titel zegt volledig over nagellak gaat. De vragen vond ik leuk, een hoop andere (beauty)bloggers hadden hem al overgenomen en de laatste tijd kocht ik weer een hoop nieuwe nagellakjes. Reden genoeg dus om deze tag te doen!

1. Hoeveel lakjes telt jouw stash?
Mijn stash telt op dit moment precies 42 nagellakjes, inclusief base-, topcoats etc. Ik bewaar ze in een schoenendoos van Vans, er past er geen één meer bij. Niet echt een ideale opbergmethode dus, maar ik zou even niet weten hoe ik alles anders zou moeten neerzetten. 42 lakjes vind ik helemaal niet veel, het zijn er zeker meer als dat mijn vriendinnen hebben, maar ik zou er best nog een hoop bij willen. Zeker nu ik wat mooie kleuren op het oog heb..

2. Van welk merk bezit je de meeste lakken?
Essence en Catrice, twee van mijn favoriete budgetmerken! Heel goed betaalbaar, leuke kleuren en werken fijn. Zeker meer dan de helft van al mijn nagellak is van een van deze merken.

3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Rozetinten en rood. Op de derde plek staan lila/paarstinten, i love them all.


4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Er zijn genoeg kleuren en finishes die ik nog niet heb, maar zo zijn er ook genoeg kleuren die ik niet zo mooi vind om te dragen. Zo uit mijn hoofd heb ik geen zwarte, grijze en holografische nagellak. Voor de rest wel ongeveer alle kleuren die ik kan bedenken, maar er zullen nog een hoop kleuren en finishes overblijven die ik niet in mijn bezit heb.

5. Welke nagellak draag je het meest?
Celebrity Bash van Rimmel en Sweet As Candy van Essence. Een mooie donkerrood en licht roze. Hoeveel nieuwe kleurtjes ik ook heb, ze blijven een favoriet van me.

6. Van welke lak blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid?
Twee kleurtjes van de Action, een licht rode en een donkerblauw met metallic glans. Ze stinken zo erg als 't maar kan, drogen langzaam en ik vind de kleuren vooral heel erg lelijk..


7. Gebruik je een basecoat?
Sinds kort wel, maar ik heb het een lange tijd niet gedaan. Ik was er simpelweg gewoon te lui voor, maar merkte dat mijn nagels er achteraf een stuk slechter uit zagen. Door eerst een basecoat aan te brengen blijven je nagels veel langer mooi, verkleuren ze niet en blijft je lak langer zitten. 

8. Gebruik je een topcoat?
Ja, eentje van de Hema. Heel af en toe vergeet ik het nog wel eens, maar de glans die een topcoat geeft vind ik super mooi en zo blijft mijn nagellak beter beschermd. 

9. Stempelen of uit de losse hand?
Stempelen! Ik vind het zo handiger en leuker om te doen. 


10. Hou je van glitters/shimmers of toch liever een crème finish? 
Allebei kunnen ze mooi zijn, maar een crème finish vind ik toch wat stijlvoller en mooier. Glitters en shimmers vind ik ook tof staan, als het maar niet too much is. 

11. Voel je je kaal zonder nagellak?
Jep, ik mis zeker iets als ik geen nagellak op heb. Ik heb af en toe zeker een periode dat mijn nagels helemaal naked zijn, maar voor zover het kan draag ik veel liever een vrolijk kleurtje op mijn nagels.

12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Afgelopen week kocht ik 5 nieuwe lakjes, en dat zijn er véél meer dan dat ik er normaal koop. Een blauw en mintkleur uit de limited edition collectie van Essence (+ peel off basecoat), een lichtblauw Hema lakje en 2 peachy kleuren van Catrice. 

Bron afbeeldingen: weheartit.com

Ben jij verslaafd aan nagellak of juist helemaal niet?

1 opmerking: