Pagina's

maandag 30 januari 2012

Birdy covered The A Team - Ed Sheeran

Ed Sheeran maakt prachtige muziek, maar oh wat kunnen de mensen die zijn nummers coveren het ook zo mooi. Stiekem vond ik dat Chris Hordijk van The Voice al bijna net zo goed als Ed zelf, maar Birdy slaat alles. Zij zong en begeleidde haarzelf op de piano alweer bijna zes maanden geleden op het nummer. Toch jammer dat ik dit filmpje dus nu pas tegenkom op YouTube..

Klik hier als je de video niet kunt zien.

Ik wil jullie in dit artikel niet vertellen wat voor een grote fan ik ben van Birdy, want dat ben ik namelijk totaal niet. Ze kan ontzettend mooi zingen voor een meisje van 15 (en dan te bedenken dat ze even oud is als ik ben..), en haar aparte geluid sleept je mee door haar slaperige liedjes. Hoe ze dit lied covered doet ze zo op haar eigen manier en met zo veel gevoel dat het net is alsof ze het zelf allemaal heeft meegemaakt. Normaal ben ik geen grote fan van covers, maar als bepaalde mensen het nummer zingen krijg ik er een heel ander, positief beeld van, dat het op een andere manier ook heel mooi kan zijn.


Wat vinden jullie van Birdy?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten