Pagina's

zaterdag 30 juni 2012

Style by Lauren Conrad


Het is ongetwijfeld het meest bijzondere boek dat op mijn boekenplank te vinden is: Style van Lauren Conrad. Ik hem hem al een hele tijd, maar nog nooit had ik er iets op mijn blog over geschreven, wat ik vandaag uiteindelijk toch ga doen. Style is het boek waarin Lauren Conrad herself je vertelt hoe je haar klassieke subtiele stijl eigen kunt maken, met vooral tips over kleding, maar ook over hoe je accessoires kunt combineren en make-up.







De cover van het boek is vrij basic, wat ik daardoor juist heel mooi vind. Als je de eerste bladzijde omslaat zie je precies dezelfde look, maar dan met haar ogen dicht. Heel leuk en strak gedaan.

Het boek bestaat uit 11 hoofdstukken die allemaal ingedeeld zijn bij mode, beauty of lifestyle.

Mode
Wat hoort er in je kledingkast?
Het Amerikaanse uniform: jeans en T-shirts
De jacht - Shoppen doe je zo
Orde in de kledingkast
Accessoires
Jezelf mooi aankleden: nu wordt het leuk

Beauty
Make-up
Haar

Lifestyle
Werk en school
Op reis
Feesten en gelegenheden




Wat ik zo leuk vind aan de manier hoe Lauren schrijft is dat ze goede en duidelijke tips geeft, naar mijn idee heel eerlijk is en dicht bij zichzelf blijft. Zo staat ze op een foto in een lange, gouden jurk met op haar rug grote knijpers, zodat hij niet tot d'r knieën naar beneden zakt. Misschien dat 't allemaal van tevoren zo is bedacht, dat zou me niet verbazen, maar erg leuk gedaan is het wel, want zo gaat het er volgens Lauren op een hoop shoots gewoon aan toe. 




Lauren staat werkelijk op álle foto's mooi, en het maakt niet uit wat ze aanheeft, maar het staat haar gewoon.  Of het nou een outfit voor naar school of naar je feestje is, ze ziet er fashionable uit, echt ontzettend knap gedaan. De foto's zelf, met elke keer een witte achtergrond hadden van mij wel wat spannender gemogen, maar ook dat vind ik totaal niet erg. 





Ook vertelt ze uitgebreid over make-up, ookal houdt ze het zelf het liefst naturel en gaan zoals ze het zelf zegt "Lauren en oogschaduw echt niet samen".



Style van Lauren Conrad vind ik echt een gaaf boek. Hij is vooral heel handig als je echt naar iets opzoek bent, maar ook gewoon fijn om door te bladeren als je zin hebt in een shotje mode(tips). Een aanrader als je geïnteresseerd bent in een van deze onderwerpen, toe bent aan wat mode- beauty- en lifestyletips of Lauren (net als haar andere boeken) helemaal geweldig vindt. 

Style - Lauren Conrad is o.a. te bestellen bij bol.com, voor de grote Nederlandse versie met harde kaft betaal je €17,99 en de paperback kost €14,95. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten