Pagina's

zondag 17 juni 2012

Been there, done that.


Been there, done that. Daar geweest, dat gedaan. Ik zag deze tag al een hele tijd geleden voorbij komen, maar ik heb nog even gewacht met hem over te nemen. Toch kon ik het niet laten om deze lijst met leuke en verrassende vragen over (zomer)vakanties niet in te vullen, en daarom kunnen jullie vandaag genieten van alle antwoorden die ik heb ingevuld.


Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Spanje, Portugal en Andorra.

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?
Als het om reizen gaat kan ik heel veel landen op noemen waar ik heel graag nog een keer naar toe zou willen, en eigenlijk zijn dat bijna alleen maar landen buiten Europa. Ik wil gewoon meer van de wereld kunnen zien, en daarom is op bezoek gaan in een ander werelddeel een steeds serieuzere droom geworden. Als ik dan een land of gebied zou moeten noemen dan denk ik als eerst aan tropische eilanden voor de Amerikaanse kust; helder blauwe zeeën, stranden en palmbomen. Hoe je zulke dingen in tijdschriften en op tv ziet, zo wil ik ze ook meemaken in het echt. Verder lijken landen als Indonesië, Brazilië en Zuid-Afrika me ook ontzettend mooi, dankzij de natuur maar ook omdat de cultuur en de gebruiken totaal niet op die van Nederland lijken. Nieuwe dingen tegenkomen en ontdekken zijn denk ik toch een van de mooiste dingen die je op vakantie kunt doen.

Spanje, zomervakantie 2011

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)
Aan het strand liggen is fijn, shoppen is geweldig, maar als ik naar een bijzonder gebied ga dan wil ik het liefst ook bijzondere dingen zien. Een combinatie lijkt me perfect; een dagje aan het strand, wat winkelen hier en daar en dan weer op zoek naar de meest mooie gebieden, stadjes en zonsondergangen.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
Hmmm, deze vind ik super lastig. Alles, maar dan ook echt alles wat ik tijdens mijn vakanties ben tegengekomen was bijzonder, op verschillende manieren. Een keuze kan ik dan ook niet maken, maar het meest bijzondere land waar ik ooit ben geweest vind ik zeker Andorra (ongeveer één groot winkelcentrum).

Laat je allerleukste vakantiefoto zien.


Dit is niet mijn favoriete vakantiefoto omdat ik aan dit strand in Portugal, waar ik vorig jaar was, een emotionele waarde hecht, maar puur omdat ik het gewoon een onwijs mooie foto vind. Ik hou van zon, zee en strand, en die drie dingen zie je er op een hele mooie manier in terug. Ik kan me nog goed herinneren hoe fijn en gezellig het daar was, en daar doet deze foto me zeker aan denken, maar oh wat vind ik hem mooi.

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, welke?
Nog nooit, wel ben ik met school al eens naar Duitsland geweest. Niet echt een vakantie te noemen, maar ik heb er nog steeds super leuke herinneringen aan, een dag om nooit te vergeten.

Met wie ga je meestal op reis?
Tot nu toe elk jaar met mijn ouders en oudere zus, maar ik ben ook al eens weg geweest met vriendinnen en met mijn neefjes.

Met wie zou je wel eens op vakantie willen gaan?
Met een grote groep vriendinnen of alleen met een leuke jongen.

Berlijn, nieuwjaarsdag 2012


Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Als eerst een computer, telefoon of iets anders waar ik in ieder geval mee kan internetten. Een week zonder lukt me prima, maar dan moet het ook echt niet langer duren. Daarnaast lijken een paar leuke en gezellige personen me ook niet verkeerd, zo kan ik in ieder geval nog een beetje blijven lachen. En een camera natuurlijk, om mee te filmen en alles vast te leggen.

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Ik kom al vanaf dat ik nog heel klein was elk jaar wel een weekje of langer op Texel. Ook ben ik al eens naar Friesland wezen zeilen en in Drenthe geweest. In Nederland op vakantie gaan is in dat opzicht wel heerlijk vertrouwd, en het aller leukste nog; je kunt lekker Nederlands blijven praten!


Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?
Doe mij maar een attractiepark, lekker gillen en kriebels in m'n buik krijgen door alle attracties.

Portugal, zomervakantie 2011

Zou je liever een ski- of zonvakantie willen hebben?
Aangezien ik nog maar één keer in mijn hele leven op een snowboard heb gestaan, heb ik totaal geen idee hoe leuk (of hoe stom juist) een skivakantie is. Dan hou ik het op een zonvakantie, helemaal niks mis met een paar weken aan 't strand.. 

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Toen ik in Engeland was, in 2006 als ik het niet verkeerd heb, ik een jongen en een meisje ontmoette waar ik het super goed mee kon vinden. Het waren leuke dagen, ondanks dat we elkaars taal niet spraken.

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Toen ik op reis ruzie kreeg en ik iedereen twee dagen heb genegeerd terwijl we ook heerlijk aan het strand hadden kunnen liggen.

Portugal 2011

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
Waarschijnlijk naar Corsica of Griekenland, maar dat is nog niet helemaal zeker. En een weekje naar Texel natuurlijk!

Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Wat me als eerst te binnen schiet zijn landen waar het oorlog of op een andere manier onveilig is. Voor de rest ben ik overal benieuwd naar, en kan ik geen landen noemen waar ik nooit van m'n leven naar toe zou gaan. 


Nu ik over mijn vakanties aan het nadenken ben, begin ik steeds meer te verlangen naar de zomervakantie van dít jaar. Ik ga niet afdwalen maar weer snel aan m'n schoolwerk, want ook voor mij komt de laatste toetsweek er weer aan...

Mocht je de tag over willen nemen dan mag dat natuurlijk altijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten