Pagina's

dinsdag 27 maart 2012

Essence Pure Skin: Anti-Spot Gel


Helaas hebben we allemaal wel eens last van een onzuivere huid, met veel mee-eters, rode plekjes of puistjes.  Er zijn een hoop crèmes, maskers en andere middeltjes om dat te voorkomen, maar specifieke gels om op je puistjes te smeren heb je natuurlijk ook. Ik zag, kocht, en testte voor mijn blog uit de Pure Skin-lijn van Essence de anti-spot gel. 






De tube zit verpakt in een klein kartonnen doosje, die een goed formaat heeft en ook niet geheel onbelangrijk, makkelijk open en dicht te maken is. De tube zelf vind ik erg handig, compact en hij brengt antibacterieel de gel aan. 



De anti-spot gel is een doorzichtige gel die puistjes en onzuiverheden belooft uit te drogen. Het werkt het best als je al bij het ontstaan van onzuiverheden wat aanbrengt op de probleemzones, waarna je het een paar keer per dag herhaalt. Ook kun je het voorzichtig op littekens aanbrengen, die vervagen namelijk snel door de gel. Het is belangrijk dat je het niet uitsmeert over je hele gezicht, omdat de ingrediënten die er in zitten er op gericht zijn puistjes e.d. uit te drogen, wat niet goed voor de rest van je huid is. 

In de tube zit 15 ml, wat natuurlijk veel te veel is als je weet dat je de gel na 9 maanden na openen eigenlijk niet meer moet gebruiken. Toch maakt dat vrij weinig uit als je bedenkt dat je voor de anti-spot maar €2,29 betaalt. 



De anti-spot gel van Essence bevalt me erg goed. Ik had verwacht dat mijn huid niet erg zo uitdrogen na het aanbrengen van de gel, maar alsnog ben ik erg tevreden met hoe mijn huid op dit moment is. Ik heb een normale huid, soms nog iets aan de droge kant, maar echt droog wordt hij nooit. Toch bracht ik een dag na het aanbrengen van deze gel op mijn onzuiverheden wat extra dagcrème aan, zodat ook de 'probleemzones' niet zouden uitdrogen. 

Tijdens het aanbrengen heb je ontzettend weinig nodig, en persoonlijk gebruik ik ook liever te weinig dan te veel, omdat het met meer gel alleen maar slechter voor je huid is. Zelf gebruik ik hem dan ook alleen bij puistjes, omdat ik het overdreven vind hem voor al mijn onzuiverheden te gebruiken. 

Ik gebruik de anti-spot gel van Essence nu al zo'n anderhalve week, en ik merk dat, als ik de gel 2 keer per dag aanbreng, mijn puistjes na 1 à 2/3 dagen langzaam verdwijnen. De gel trekt snel in, heeft een fijne structuur en het allerbelangrijkste: het werkt!

Pluspunten
  • De prijs, je betaalt slechts €2,29 voor een tube. 
  • Droogt puistjes en onzuiverheden al na een paar dagen uit. 
  • Gaat lang mee, de verpakking is groot.

Minpunten
  • Kan slecht voor je huid zijn, maar met een minder droog huidtype heb je daar geen last van. 
  • Is niet geschikt voor je als je niet de moeite wilt nemen de gel 2 tot 3 keer per dag aan te brengen. 
  • Na openen nog maar 9 maanden te gebruiken. 

De Anti-Spot Gel van Essence uit de Pure Skin-lijn is te koop bij de drogisterij, je betaalt er €2.29 voor. 

Gebruik jij een anti-spot gel tegen puistjes? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten