Pagina's

zondag 2 september 2012

Moleskine schoolagenda


Bij het begin van een nieuw schooljaar horen natuurlijk een hoop nieuwe schoolspullen, schriften, boeken, en niet te vergeten een agenda! Ze zijn er in zo veel verschillende soorten, maten, kleuren, merken en stijlen dat het uitkiezen van je nieuwe agenda al snel een zoektocht wordt. Ga je voor drukke, vrolijke en kleurige patroontjes of hou je het liever rustig en simpel? Ik koos voor dat laatste en nam vorige week de schoolagenda van Moleskine mee naar huis.

In de afgelopen drie jaar dat ik nu op de middelbare school zit koos ik altijd voor een vrolijke agenda, van Paul Frank of Pip Studio, met lekker veel kleur, grappige poppetjes en nog meer poespas. Dit jaar wilde ik echter iets heel anders, niet te veel gedoe, maar gewoon een mooie en simpele agenda. In dat soort agenda's vind ik het aanbod nooit heel erg groot, dus ik kwam al snel uit bij de schoolagenda van Moleskine.


Ik koos de Moleskine Weekly Notebook Diary/Planner met harde kaft. Hij loopt van juli 2012 tot december 2013, in totaal 18 maanden, en ik zou er na dit schooljaar dus nog even mee door kunnen. Het is de grote versie (13 x 21 cm), maar hij is ook verkrijgbaar in een kleiner en nog groter formaat en in het rood. De weekindeling zit op de linkerpagina, rechts is ruimte voor notities, en je krijgt er een uitneembaar adresboekje bij.
Voor deze agenda betaal je €17,50.


Ik ben heel blij met mijn nieuwe Molskine schoolagenda, en ik weet zeker dat hij enorm handig zal zijn. Dat de weekplanning alleen op de linkerpagina staat is nieuw voor me, maar ik denk dat het vooral bij toets- of drukke weken juist veel handiger is, omdat je zo veel meer ruimte hebt om extra informatie op te schrijven. Voor de rest staan er helemaal aan het begin een paar pagina's helemaal vol met handige info zoals de tijdzones, lengtes en maten omgerekend en zelfs hoe lang bepaalde vluchten duren! Ik vind het fijn dat deze agenda zo simpel is, en zeker omdat ik dit jaar in de bovenbouw zit lijkt me dat handiger met meer toetsen/huiswerk/informatie om op te schrijven. Het nieuwe schooljaar kan beginnen...

Hoe ziet jouw agenda er dit jaar uit?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten