Pagina's

zaterdag 15 september 2012

Mijn 3 laatst gelezen boeken


Boeken lezen is niet een van mijn grootste hobby's, maar als ik er zin in heb en vooral de tijd ervoor kan vrijmaken, dan kan ik aardig wat bladzijdes verslinden. Vandaag laat ik jullie mijn 3 laatst gelezen boeken zien: The Hunger Games, Vlammen en Pretty Little Liars deel 3 & 4.



Tijdens de vakanties lees ik heel graag, maar doordeweeks heb ik daar simpelweg gewoon de tijd niet voor. Ik zou willen dat ik mezelf gewoon zou verplichten elke avond een paar hoofdstukken te lezen, maar op de een of andere manier lukt dat me gewoon niet. Deels omdat ik het te druk heb en deels omdat ik er 's avonds het geduld en de zin niet meer voor over heb. Anyway, vandaag laat ik jullie mijn 3 llaatst gelezen boeken zien!


The Hunger Hames - Suzanne Collins

Het eerste deel uit de driedelige serie, en niet te vergeten is hij verfilmd! Het verhaal speelt zich af in de toekomst in Noord-Amerika, waar zich een nieuw lang heeft gevormd, Panem. Het land telt 12 districten en de hoofdstad, het Capitool. Oorspronkelijk bestond het uit 13 districten, maar in een opstand van 74 jaar geleden heeft het Capitool het 13e district genadeloos afgeslacht. Als een herinnering voor de rebellen aan die opstand, werden de Hongerspelen in het leven geroepen. Dit houdt in dat elk jaar van elk district een jongen en een meisje van 12 tot 18 jaar moeten deelnemen aan de spelen, een gevecht tot de dood waar het hele land verplicht naar moet kijken.

Een fantasierijk, spannend en vooral meeslepend boek, die je meesleept van begin tot einde. De personages, verhaallijnen, en schrijfstijl vind ik allemaal even goed uitgewerkt. Dat hij verfilmd is (de opnames voor de tweede film zijn al begonnen!), maakt het alleen nog maar leuker. 


Vlammen - Suzanne Collins

Hoe onwaarschijnlijk het ook is, Katniss Everdeen heeft de jaarlijkse Hongerspelen gewonnen, samen met haar medestrijder Peeta Mellark. Ze hebben de overwinning behaald in weerwil van het Capitool, en de wrede regels die er gelden. Katniss en Peeta zouden dolgelukkig moeten zijn, want ze zijn voor de rest van hun leven zeker van roem en rijkdom voor henzelf en hun familie. Ondertussen gaan er geruchten over opstanden in verschillende districten. Tot hun schrik worden Katniss en Peeta door hun overwinning het symbool voor de opstanden. Het Capitool is kwaad en toe aan wraak.

Opnieuw een super leuk boek! Ik vond hem veel spannender om te lezen dan The Hunger Games, omdat ik nog geen idee had hoe het tweede deel zou eindigen. Wat ik nog meer zo geweldig vind aan dit boek is dat het zo vlot en natuurlijk geschreven is, alsof alles zo vanzelfsprekend is. Je voelt de kracht van de districten, de macht van de opstanden en de afzwakking van het Capitool. Aanrader! 


Pretty Little Liars deel 3 & 4 - Sara Shepard

Drie jaar geleden waren Spencer, Aria, Emily, Hanna en Alison de populairste meisjes op school. Zij waren de meisjes waar iedereen tegenop keek, maar die tegelijkertijd ook gehaat werden. Nadat Alison op een nacht op een onverklaarbare wijze verdwijnt, worden Spencer, Aria, Hanna en Emily lastiggevallen door iemand die zich "A" noemt, iemand die vastberaden is om hun perfecte leventjes voorgoed te verpesten. Ze moeten achter de waarheid van "A" en Alison zien te komen, voordat een van hen het volgende slachtoffer wordt. 

Een goed geschreven boek, en totaal verschillend dan de twee boeken hiervoor. Ik bleef van begin tot eind geboeid door de vier verschillende verhaallijnen, en hoe je langzaam steeds meer te weten krijgt. Onvoorspelbaar en spannend. 

Dat waren mijn drie laatst gelezen boeken, van de afgelopen maanden juli en augustus. Een favoriet van deze drie heb ik niet, eerlijk gezegd vind ik allemaal even geweldig. Ik denk dat het volgende boek dat ik ga lezen het derde deel uit de Hongerspelen-serie wordt, Spotgaai. 

Welk boek lees jij op dit moment?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben nu deze week nog maar net in het boek 'the hunger games' aan het lezen en ik vind hem nu al geweldig! Zeker een aanrader ik ga de andere twee boeken ook eens lezen die je hier opsomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb zelf ook Vlammen en The Hunger Games gelezen
    goeie boekkeuze :)

    http://thestyleshuffle.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen