Pagina's

woensdag 12 september 2012

Een praatje tussendoor.


Nog steeds ben ik enorm blij dat ik een paar maanden geleden mijn blog ben gestart, denk ik op de momenten zoals deze, als ik veel te veel nadenk en alles het liefst kwijt wil aan iemand, maar ik mijn god niet weet aan wie. Want daarvoor kan ik mijn blog stiekem ook wel een beetje voor gebruiken, mijn plek om al mijn gevoelens, verhalen en praatjes met jullie te delen. Ga er lekker bij zitten, want dit is een praatje tussendoor.

Inmiddels ga ik al iets langer dan een week naar school, en dat betekent dat mijn normale leventje weer is begonnen. Na ruim twee maanden zomervakantie is dat zeker wennen, maar omdat ik me snel kan aanpassen ben ik al aardig gewend. Ik ben begonnen aan mijn vierde jaar op de middelbare school op het VWO. Ik bereid me voor op een zwaar en moeilijk jaar, omdat ik het zonde zou vinden als het me niet zou lukken over te gaan. Jammer genoeg ben ik af en toe echt een twijfelaar, en maak ik me aan het begin van het schooljaar al zorgen om de afloop ervan. Op die momenten word ik echt gek van mezelf, want ik weet dat ik het kan, ik moet gewoon mijn best blijven doen en geconcentreerd blijven, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.



Voordat ik afdwaal, ik vind dit jaar best spannend, omdat de eerste drie jaar vergeleken met de vierde wel erg makkelijk waren. Omdat ik nu het profiel Economie & Maatschappij volg, ben ik gelukkig voor het grootste deel van de exacte vakken af, wat vorig mijn zwakste vakken waren. Wel heb ik nu Biologie, wat ik interessant en leuk maar tegelijkertijd ook heel erg moeilijk vind. Gelukkig heb ik een klas vol lieve vriendjes en vriendinnetjes van me, en weet ik zeker dat dit een geweldig jaar gaat worden. Ik heb het op school nog nooit zo naar mijn zin gehad, om eerlijk te zijn. Een beetje vroeg om dat allemaal te zeggen natuurlijk, maar zo denk ik er op dit moment over, en die gedachtes maken me blij.

Wat me nog meer zo veel blijer maakt weet ik niet, maar zonder dat ik het door heb ben ik bijna elk moment van de dag bezig met lachen. Of het nou een lachbui of een glimlach is, ik lach, en ik voel me vrolijk. Misschien komt het door het feit dat ik een beetje verliefd aan het worden ben, of omdat ik weer drie keer per week kan hockeyen, ik weet het allemaal niet meer. Ik vraag het mezelf maar niet teveel meer af, blijf van mijn vrolijkheid genieten en zie wel wat er gebeurt.

Als laatste wil ik het nog even over mijn blog hebben, en hoe het allemaal gaat lopen nu ik weer naar school ga. Het liefst schrijf ik natuurlijk elke dag een lang artikel over mezelf, een beautyproduct of een film die ik heb gezien, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat me dat gewoon echt niet lukt. School neemt veel meer tijd in beslag dan vorig jaar, en ik hou per dag niet meer dan een paar vrije uurtjes over. Naast naar huis fietsen, hockey, huiswerk, blogs lezen en series kijken hou ik dan bijna niks meer over. Ik probeer 's avonds laat blogpost te typen, maar het valt me tegen hoe vaak ik daar aan toe kom en hoeveel energie en inspiratie ik dan nog over heb. 3 artikelen per week zou moeten kunnen, en ik denk ook dat dat nu gewoon het beste is. Tijdens vakanties kan ik natuurlijk veel meer tijd aan mijn blog besteden, en dat ga ik dan ook doen. Heel veel beloven kan ik niet, want ik wil jullie natuurlijk niet teleurstellen, maar ik ga mijn best doen.

Hoe gaat het met jullie?

1 opmerking: