Pagina's

zondag 29 april 2012

De zeven schoonheden


Kleine uiterlijke kenmerken van het gezicht, die worden gezien als onderstrepingen van schoonheid, oftewel de zeven schoonheden. Tegenwoordig hechten we ons totaal niet meer aan deze zeven signs of beauty, maar vroeger werden ze als idealen gezien. Ik heb alle schoonheden onder elkaar gezet en vertel jullie of ik ze ook als schoonheden zie, of ik ze heb en of ik ze graag zou willen hebben.

Ik weet zeker dat het grootste deel van jullie wel eens van de zeven schoonheden hebben gehoord, en er zo een paar op kunnen noemen. Om je geheugen een beetje op te frissen hier alle schoonheden op een rijtje:
  1. Lichte ogen met donker haar of donker haar met lichte ogen
  2. Lange en gekrulde wimpers
  3. Sproeten
  4. Kuiltjes in kin of wangen
  5. Spleetje tussen de twee voorste tanden 
  6. Moedervlek links of rechts boven de lip
  7. Amandelvormige ogen

Lichte ogen met donker haar of donker haar met lichte ogen. 
Deze eerste schoonheid vind ik gelijk het mooist, aangezien haar en ogen gelijk je blik opvangen. Ook al komt blond haar en bruine ogen nauwelijks voor, ik vind (op de foto's die ik heb gezien) heel schattig staan. Donker haar en fel blauwe ogen zoals hierboven staat daarin tegen juist heel mysterieus, op een leuke en speelse manier. Zelf moet ik het doen met mijn donkerblonde haar en groene ogen, maar ik heb zeker niks te klagen.


Lange en gekrulde wimpers. 
Wimpers trekken de aandacht naar je ogen, maar helaas zijn we niet allemaal geboren met prachtige wimpers die ook nog eens mooi gekruld zijn. Een paar jaar geleden, toen ik nog totaal niet bezig was met make-up, gaf ik weinig om mijn wimpers, en raakte ik niet in de stress als er per ongeluk een paar wimpers verloor. Maar nu, als er een lange wimper vol mascara op m'n vinger ligt, pink ik vaak een traantje weg. Gelukkig is dat laatste niet waar, maar vervelend vind ik het zeker. Nou heeft dit alleen te maken met hoeveel wimpers je hebt (of verliest), maar deze schoonheid gaat alleen over de 'vorm' ervan. Van mezelf heb ik zeker geen korte of rechte (niet gekrulde) wimpers, en ik ben ook best tevreden met ze. Bovendien bestaan er krultangen en volume mascara's, om ze mooier en voller te maken. Toch fijn als je van nature geen lange en gekrulde wimpers hebt.  


Sproeten. 
Sproeten vind ik zeker een van de meest schattige schoonheden uit deze lijst. Toch vinden veel mensen die ze zelf hebben niet mooi, wat ik ergens wel kan begrijpen. Zo liet Lindsay Lohan haar sproeten voor het grootste deel weghalen, omdat ze er zo'n hekel aan had. Ik heb zelf geen sproeten, alhoewel er midden in de zomer wel een paar tevoorschijn komen op mijn wangen, en ik weet dus ook niet of ik er tevreden mee zou zijn. Bij anderen vind ik het wel heel mooi staan, het heeft zeker iets bijzonders en mysterieus, maar jaloers op een gezicht vol sproeten ben ik heel eerlijk gezegd niet.


Kuiltjes in kin of wangen. 
Kuiltjes in kin of wangen kunnen altijd te zien zijn, of ze zijn alleen te zien wanneer je lacht. Je wangen (of kin) krijgen gelijk een heel andere vorm, zelf vind ik het heel schattig en vrolijk staan, but I don't have them.. 


Spleetje tussen de twee voorste tanden. 
Een spleetje tussen de voorste twee tanden is ook niet iets waar veel mensen blij mee zijn, wat natuurlijk niet betekent dat het niet leuk kan staan. Madonna en Lara Stone staan hem ontzettend tof, maar ik ben toch wel blij dat mijn spleetje tussen m'n onderste twee tanden door m'n beugel nu helemaal weg is. Toch zie ik een spleetje tussen de tanden zeker als een schoonheid, omdat het zorgt voor een hele aparte uitstraling. 


Moedervlek links of rechts boven de lip.
Vroeger werd een moedervlek boven je lip als een enorme schoonheid gezien, vrouwen probeerden er zelf een bij te tekenen omdat Marilyn Monroe er ook een had. Ook model Cindy Crawford (op de foto) is er bekend mee geworden, wat mij betreft staat het ze allebei super mooi. 


Amandelvormige ogen. 
De eerste (en laatste) schoonheid waar ik volmondig van kan zeggen dat ik hem heb: amandelvormige ogen. Het woord zegt het al, ogen in de vorm van een amandel. Angelina Jolie's ogen zijn een mooi voorbeeld van amandelvormig (net zoals haar donkere haar met lichte ogen). 

Wat kenmerkend is voor alle zeven schoonheden is dat ze uniek en bijzonder zijn. Het komt tenslotte niet vaak voor dat iemand met een lichte haarkleur donker ogen heeft, of andersom. Daarom worden ze als 'mooi' gezien, omdat ze niet vaak voorkomen.

De zeven schoonheden zien we tegenwoordig helemaal niet meer als een ideaal om aan te voldoen, en dat is maar goed ook. Als iemand voldoet aan een paar van deze schoonheden, dan betekent dat niet dat diegene gelijk een schoonheid is. Bovendien heeft natuurlijk iedereen een andere smaak, en zijn de zeven schoonheden geen lijst waar iedereen aan moet voldoen. Maar ook hier heeft iedereen een andere mening over, tenslotte is beauty in the eye of the beholder, en dat blijft het.

Heb jij een van de zeven schoonheden? 

Bron: leerwiki.nl, 7schoonheden.com. 

4 opmerkingen:

  1. Ik heb 2,4 en 7 :P
    Vroeger had ik ook 5!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wauw wat zijn dat er veel! En ben je er een beetje blij mee?

      Verwijderen
    2. ik heb ook 2, 4 en 7 !

      Verwijderen
  2. Ik heb 3 :p moedervlekje boven mn lippen ,amandelvormige ogen en kheb donkere haar met groen-blauw ogen x en mn wimpers zijn ook nog redelijk lang

    BeantwoordenVerwijderen