Pagina's

zondag 11 december 2011

Mijn nieuwe winterjas!




















Gek genoeg heb ik winterjassen uitzoeken nooit een leuk klusje gevonden. De winter op zich, met daarbij de maanden december en januari met Sinterklaas, Kerst, oud en nieuw en mijn verjaardag, vind ik daarintegen altijd heel gezellig. Maar als het op (winter)jassen aankomt  ben ik daar zelf jammer genoeg nogal kieskeurig in. Sowieso zie ik het niet als een jaarlijkse aankoop, ik vind het niet erg om twee jaar met dezelfde jas rond te lopen, als hij past en naar mijn zin is: waarom niet? Daarnaast zijn er nogal een paar eisen waar hij (naar mijn mening) aan moet voldoen.

Ten eerste moet hij lekker warm zijn, en aangezien ik doordeweeks 20 kilometer per dag naar school fiets is dat niet geheel onbelangrijk. Ik vind niet dat iedereen gelijk dik lijkt in een wat warmere (en dus ook dikkere) jas, ik vind het juist wel wat leuks/schattigs hebben in de winterse kou. Een tweede ding dat ik heel belangrijk vind is een capuchon, een lekkere, grote capuchon waar ik in weg kan duiken tijdens een sneeuwballengevecht. De jas die ik nu heb (van United Colors of Benetton) is totaal niet waterdicht, als ik tien minuten door een buitje fiets dan voel ik het zo doorlopen naar binnen (wat trouwens niet echt een fijn gevoel is). Nieuwe jas, hou het alsjeblieft wat langer vol?! Verder vind ik jassen met bont niet standaard lelijk, alhoewel jullie me nooit zullen tegenkomen in een Nickelson, haha.
Tot zo ver mijn eisenlijstje, want uiteindelijk ben ik hartstikke geslaagd! Het is een zwarte Adidas AC Long geworden, zoals je ziet in de foto’s. Van tevoren had ik niet bedacht om hem via internet te bestellen, ik denk dat ik net zoals veel andere hem liever eerst even pas voordat ik beslis, maar dit keer is het wat anders uitgepakt.  















Begin november ging ik de stad in om wat ideeën te krijgen voor een nieuwe jas. Nadat H&M, Vero Moda en America Today me hadden teleurgesteld :-( waagde ik een gokje op Zalando, als het in de winkels niet lukte dan kon ik het altijd nog even op internet proberen. Zo kwam ik terecht op deze Adidas jas. Hij zag er leuk en tegelijk warm uit, was betaalbaar en had een capuchon, maar ik besloot er nog een paar dagen over te denken voordat ik hem zou bestellen. Het liefst had ik hem in de winkel opgezocht, maar tot mijn grote teleurstelling was hij in de Adidas Shop Hilversum niet verkrijgbaar. Jammer dan, dacht ik drie dagen daarna, ik bestel hem gewoon. Je raadt natuurlijk al wat er was gebeurd: uitverkocht. Snel Zalando opzoeken op Twitter en vragen of hij nog terugkomt, dacht ik. :-)















"Dat kunnen we helaas niet met zekerheid zeggen..", was hun antwoord. Maar drie dagen daarna stond hij er gewoon weer tussen, en ja, ik was door het dollen heen: hell yeah!!!! Dat was gisteren dus, zaterdagmiddag heb ik hem uiteindelijk besteld. De levertijd is 2-3 werkdagen, dus woensdag of donderdag wordt er een grote Zalandodoos bij mij bezorgd! :-) :-) :-)








Qua kleur kom ik (jammer genoeg) altijd op een safe zwart exemplaar uit, ik heb een echte knalkleur nooit aangedurfd. Ik kan van mezelf zeggen dat zwart me goed staat, en het valt altijd leuk te combineren met handschoenen, een muts en/of sjaal.
Dit is de eerste keer dat ik kleding bestel via Zalando. Wat me gelijk al ontzettend beviel was dat er geen verzendkosten worden meegerekend! Verder beviel me de site ook wel, veel overzichtelijker dan bijvoorbeeld de online shop van H&M. Wat ik wel een groot nadeel vind van online winkelen is dat je de kleding nooit even vast kunt houden of aan kunt trekken. Gelukkig staan er bij Zalando goede beschrijvingen bij, en heb ik aan de klantenbeoordelingen ook heel veel gehad.

Helaas heb ik slecht nieuws voor mensen die hem ook willen bestellen, vanochtend zag ik namelijk dat hij opnieuw uitverkocht is. Mocht je hem nog willen kopen dan zou ik er snel bij zijn zodra hij weer te koop is, of het anders proberen in een echte Adidas Shop.
Als het zo ver is, schrijf ik nog een artikel over mijn nieuwe jas, en anders ben ik altijd te vinden en kunnen jullie me altijd vragen stellen op Twitter: @simpelgewoon.

Adidas AC Long winterjas zwart, ook verkrijgbaar in o.a. blauw en paars, €94.95 via Zalando. Hebben jullie wel eens wat besteld via Zalando?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten