Pagina's

zondag 25 december 2011

Kerstvakantie!

Mag ik jullie eerst even vervelen met de mededeling dat ik ZO blij ben dat het vakantie is?! Wat heb ik lang naar 23 december toegewerkt, letterlijk en figuurlijk. Na 6 volgeplande weken school is het heerlijk om twee weken te genieten van uhm.. ja van wat eigenlijk? En dat is precies wat ik heb gedaan, even bedacht waar ik van ga genieten en wat ik ga doen in deze vakantie.

Eerste- en tweede Kerstdag
Kerst is de perfecte gelegenheid om gezellig met familie en/of vrienden te zijn, en je vol te eten/proppen met heerlijke zelfgemaakte hapjes. De sfeer rond Kerst vind ik daarom ook hartstikke gezellig. We vieren het niet elk jaar met cadeautjes, maar dit jaar is dat iets wat anders gelopen. :-) Inmiddels hebben we alles uitgepakt gisteravond, en ben ik helemaal blij met m'n nieuwe Franklin & Marshall sweater (ik schrijf nog een artikel over m'n gekregen kerstcadeaus!). Vandaag komen m'n oom en tante 's avonds eten, en heb ik vanmiddag nog de hele middag vrij.


Morgen vieren we met het gezin, tante, oom, neefje, nichtje en opa en oma Tweede Kerstdag in Blaricum, inclusief diner. Ik kan er alleen maar over zeggen dat ik het gezellig vind, Kerst is echt iets waar ik naar uitkijk! En ookal is het geen witte Kerst dit jaar, (ik vraag me af of er sowieso wel sneeuw gaat vallen, ooit) dat maakt het er niet minder leuk op.


Wat betreft Kerst doe ik niets bijzonders vergeleken met vorig jaar, maar met oud en nieuw gaat er toch nog iets onverwachts gebeuren. Ik ga namelijk naar Berlijn! Op 30 december stappen we in de auto, en op 2 januari volgend jaar zijn we weer terug. Het leek me al tijden leuk oud en nieuw in een grote stad te vieren, en dan het liefst ook nog in het buitenland. Als het aan mij ligt een heerlijk begin van het nieuwe jaar, ik heb er zo veel zin in! Waarschijnlijk kan ik jullie via Wi-Fi in het hotel genoeg op de hoogte houden van alles wat ik doe, via mijn blog en/of via twitter.


Na mijn tripje naar Duitsland heb ik nog twee verjaardagen van vriendinnen, maar verder nog geen plannen. Wat zijn jullie van plannen voor in de vakantie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten