Pagina's

vrijdag 13 juli 2012

Dear John, The Vow & 21 Jump Street


Films kijken doe ik graag, en omdat ik daar de laatste periode gewoon geen tijd voor vrij kon maken, ben ik weer bezig films uit te zoeken die ik ga kijken. Zoals je al las in de titel begon ik met de drie films Dear John, The Vow en 21 Jump Street. En wat hebben deze films met elkaar gemeen? Juist, in alle films speelt Channing Tatum een hele grote rol. Totaal niet met opzet gedaan, maar achteraf toch best grappig. En ik heb er ook helemaal geen spijt van, Channing vind ik enorm goed acteren en gewoon een hele toffe gozer.



Dear John
Een jonge soldaat John Tyree (Channing Tatum), is met verlof en wordt verliefd op de schitterende, maar conservatieve studente Savannah Lynn Curtis (Amanda Seyfried). De twee beleven een mooie tijd en wanneer John weer op uitzending gestuurd wordt, beloven ze elkaar brieven te schrijven om hun liefde levend te houden. Maar de lange afstand tussen beiden lijkt voor meer problemen te zorgen dan verwacht.

Bekijk hier de trailer:

Ik was van plan Dear John al veel eerder te kijken, maar het is er afgelopen week pas van gekomen. Ik vind het een leuke en meeslepende film. Het zal er ook aan liggen dat ik Channing en Amanda twee geweldige acteurs vind, maar ook de verhaallijnen spreken me aan.

IMDb cijfer: 5,9
Mijn cijfer: 7




The Vow
Paige en Leo (Rachel McAdams en Channing Tatum) zijn een gelukkig, pasgetrouwd stel totdat hun levens veranderen door een auto ongeluks waarbij Paige in een coma raakt. Wanneer ze bijkomt met geheugenverlies, weet ze niet meer wie Leo is en krijgt ze een verwarrende relatie met haar ouders en ex-verloofde, voor wie ze misschien nog gevoelens heeft. Ondanks deze gebeurtenissen zet Leo alles op alles om haar hart weer te veroveren en hun huwelijk te redden.

Bekijk hier de trailer:

Een enorm leuke en ontroerende film, en het feit dat het gebaseerd is op waargebeurde verhalen maakt hem alleen nog maar bijzonderder. Ik ben niet weg van Rachel McAdams, acteren kan ze ontzettend goed, maar als ik haar zie doet ze me toch heel erg denken aan haar rol Mean Girls.. Mooie film, het enige minpuntje wat ik kan bedenken is het einde dat de film heeft. 

IMDb cijfer: 6,6
Mijn cijfer: 7,5




21 Jump Street
Schmidt (Jonah Hill) en Jenko (Channing Tatum) besluiten dat het tijd is om hun puberjaren achter zich te laten. Ze besluiten dan ook om zich bij de politie in het geheime "Jump Street"-team in te lijven. Hun eerste opdracht bestaat er in om undercover de middelbare school te infiltreren. Gelukkig zien ze er nog jong en hip uit, maar al heel snel riskeren Schmidt en Jenko hun leven met een onderzoek naar een gewelddadige en gevaarlijke drugshandel. Bovendien merken ze dat op school niets meer hetzelfde is als in hun tijd. Sterker nog: nooit of te nimmer hadden ze gedacht dat de onzekerheden van een puber en al de problemen die daarbij horen een serieuze confrontatie zou betekenen...

Bekijk hier de trailer:

Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen, maar deze film is gewoon niet helemaal mijn ding. Ik kan er zeker om lachen, maar het verhaal en de grappen er in maken het gewoon te onwerkelijk. Dat is denk ik wat de film zo leuk maakt, maar niet helemaal mijn smaak. Toch heb ik hem met plezier gekeken, en ook om de te droge grappen heb ik veel te hard moeten lachen. 

IMDb cijfer: 7,3
Mijn cijfer: 6,5


Welke films heb jij de afgelopen tijd gezien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten