Pagina's

zondag 21 oktober 2012

Why do you wear make-up?



Hoe vaker ik tags doe, hoe leuker ik ze ga vinden. Als ik er een tegenkom die ik leuk of interessant vind, hoef ik niet lang na te denken of ik ben hem al aan het invullen. Vandaag is de 'Why do you wear make-up' tag aan de beurt. Waarom vind ik het zo fijn om make-up te dragen, sinds wanneer gebruik ik het en wat zijn mijn favorieten? Deze tag bestaat uit 4 vragen die ik allemaal voor jullie beantwoord heb. 

1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up? 

Ik was vroeger nooit echt een meisjemeisje, en ook al hoef je dat niet te zijn om geïnteresseerd te zijn in make-up, ik hield me er nooit zo mee bezig. Toen ik naar de middelbare school ging zag ik dat steeds meer van mijn vriendinnen mascara gingen gebruiken, waar ik het altijd super mooi bij vond staan. Toch duurde het tot 1,5 jaar geleden, toen ik in de derde klas zat, voordat ik mezelf elke dag opmaakte. Ik volgde toen de grotere en bekende (beauty)blogs, waardoor ik er iets meer verstand van kreeg. Vanaf toen ging het snel, ik kocht meer lipgloss dan dat ik ooit zou kunnen dragen, begon met concealer en uiteindelijk ook met poeder en foundation. Hoe mijn stash eerst nog bestond uit alleen maar budgetmerken en -producten, zo ga ik nu liever voor iets meer kwaliteit.

2. Hoe voel je je zonder make-up?

Als ik geen make-up draag voel ik me comfortabel, je kunt gewoon lekker in je ogen wrijven als je dat wilt en je hoeft je even geen zorgen te maken over of alles nog wel goed zit. Als ik alleen thuis ben doe ik dat dan ook het liefst, ook omdat een dagje zonder make-up mijn huid goed doet. Toch ga ik bijna nooit de deur uit zonder wat mascara en een laagje foundation, eigenlijk puur omdat ik me daardoor een stuk zelfverzekerder voel. Ik vind mezelf zonder make-up niet lelijk, maar toch wel wat minder mooi, vooral omdat ik er zonder kringen onder mijn ogen en met lange zwarte wimpers veel wakkerder uitzie. Zonder make-up op voel ik me zeker kaal, ik mis toch iets als ik naar mijn make-uploze slaapkop kijk.


3. Wat vind je leuk aan make-up?

Het leukst aan make-up vind ik dat ik er mooier uit zie. Ik voel me een stukje blijer, frisser en vooral zelfverzekerder. Verder vind ik het gewoon heerlijk om met make-up bezig te zijn, nieuwe producten, soorten en kleuren ontdekken, experimenteren en proberen wat er maar te proberen valt. Je kunt je opmaken naar hoe je voelt (of je wilt voelen), met kleuren en technieken. Ik hou van make-up!

4. Wat zijn je 3 'holy grail' items? 

Mijn 3 holy grails, oftewel mijn absolute favorieten, zijn al een hele tijd hetzelfde. Je ontdekt ze dan ook niet elke dag, je moet veel geprobeerd hebben om je échte favorieten te kunnen aanwijzen. De mascara die ik op dit moment gebruik, One by One Volum' Express van Maybelline, staat op nummer 1. Hij separeert mooi, heeft een fijn borsteltje en blijft goed zitten. Ook de Catrice Infinite Matt foundation behoort tot mijn favorieten. Ik mix de lichtste en de eennalichtste kleur (010 en 020), waardoor hij perfect matcht met mijn huid. Vaseline original van het Kruidvat ruikt heerlijk, verzacht mijn lippen en verzorgt ze. Ik neem hem het liefst overal mee naar toe!

Why do you wear make-up?