Pagina's

dinsdag 15 januari 2013

Films: Loft, Love Actually, The Notebook, Quiz & Life Of Pi

Lekker onderuitgezakt op de bank, of in de bios met een bak popcorn op m'n schoot, de afgelopen tijd heb ik weer een aantal films gezien. The Notebook, Love Actually, Quiz, Loft en Life Of Pi, welke vond ik achteraf het leukst en welke vond ik minder leuk om te kijken? In deze blogpost vertel ik jullie wat ik vond van mijn laatst gekeken films; my last seen movies. 


Loft

Waar gaat het over? Loft is een spannende thriller, die het verhaal vertelt over vijf getrouwde mannen die in het geheim een loft delen voor hun buitenechtelijke activiteiten. Dat verloopt zonder problemen, tot ze er op een ochtend het lijk aantreffen van een jonge vrouw. Geen van de vrienden kent de vrouw, weet waar ze vandaan komt, of hoe ze er terecht is gekomen. Noodgedwongen proberen ze uit te zoeken wat er is gebeurd, maar al snel beginnen de vijf elkaar te wantrouwen en blijken ze veel minder van elkaar te weten dan ze dachten.

Trailer

Wat vond ik er van? Heel spannend, en toch ook wel een klein beetje eng. Ik zat geboeid te kijken, maar ik vond 'm zeker niet de leukste uit dit lijstje. 



Love Actually

Waar gaat het over? Love Actually volgt het liefdesleven van acht Londenaren in de aanloop naar Kerst. De nieuwe premier wordt verliefd op het meisje dat hem thee brengt, terwijl zijn zus huwelijksproblemen heeft. Een vader en zijn stiefzoon moeten het verlies van de moeder verwerken terwijl het zoontje tot over z'n oren verliefd is op een klasgenote.

Trailer

Wat vond ik er van? De Engelse Alles Is Liefde, en dus een romantisch verhaal. Ik vind het altijd wel een leuke en gezellige sfeer hebben, maar je moet er van houden. 


The Notebook

Waar gaat het over? Allie Hamilton komt begin jaren '40 naar het plaatsje Seabrook in North Carolina om vakantie te vieren met haar familie, als ze de knappe Noah Calhoun ontmoet, die vanaf het eerste moment verliefd op haar is. Ondanks hun zeer verschillende achtergronden beleven de twee een zomer vol hartstocht en passie. Maar als Allie verhuist en Noah zich aanmeldt bij het leger lijkt de liefde voorgoed voorbij.

Trailer

Wat vond ik er van? Een ontzettend bekende film, dus het werd tijd dat ik hem ook maar eens ging kijken. Hij deed me vooral heel erg denken aan Dear John, maar The Notebook vond ik eigenlijk wel een stuk leuker. Meeslepend en mooi verhaal, en romantisch of course!


Quiz

Waar gaat het over? Quiz gaat over een bekende presentator van een quiz die tijdens een bezoek aan een restaurant wordt aangesproken door een man die beweert zijn vrouw en dochter gevangen te houden. Wat volgt is een spel op leven en dood waarin de quizmaster opeens kandidaat blijkt te zijn. 

Trailer

Wat vond ik er van? Wát een spannende film. Voor je het weet wordt je meegesleept in het verhaal en sta je met open mond naar je tv te kijken naar wat er nou weer fout gaat. Zo zat ik er tenminste bij, spanning, meeleven, ongeloof en sensatie tegelijk. 


Life Of Pi (3D)

Waar gaat het over? Een jonge Indiase jongen leidt schipbreuk, verliest daarbij zijn familie en belandt op een reddingsboot samen met een hyena, een gewonde zebra, een orang-oetan en een hongerige Bengaalse tijger. 

Trailer

Wat vond ik er van? Hele mooie film! De effecten zijn heel erg knap gedaan, en omdat het in 3D is beleef je het allemaal nog nét even wat intenser. Het verhaal opzich trok me niet heel erg, maar alsnog vond ik het een mooi en boeiende film.

Wat zijn jouw last seen movies?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten