Pagina's

vrijdag 23 augustus 2013

TAG: Back to school

Het ene moment lig je heerlijk in het zonnetje in Portugal, niet veel later zijn je nieuwe schoolboeken binnen en 'de scholen weer begonnen'. Jep, het is stom om te beseffen dat de zomer aan z'n eind loopt en het normale leventje weer gaat beginnen. Vandaag heb ik een leuke tag ingevuld, 12 vragen over (het begin van) school.

1. Naar welke klas ga je?
Dit schooljaar begin ik aan m'n vijfde jaar van het vwo. Ik heb aan het eind van de derde klas gekozen voor het profiel economie & maatschappij, en daar zal ik het nog twee jaar mee moeten doen.

2. Wat is je minst favoriete vak en meest favoriete vak op school?
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik geen hekel heb aan bepaalde vakken, bewust niet, omdat ik dan alleen nog maar met meer tegenzin naar school ga. Die tegenzin blijft er natuurlijk toch wel, helaas. Anyway, over m'n minst favoriete vak hoef ik niet zo lang na te denken; geschiedenis! Niet omdat ik het niet interessant vind, sommige onderwerpen boeien me oprecht, maar meer omdat ik er het inzicht niet voor heb. Als ik er veel tijd in stop ga ik toch weer onderuit in de inzicht vragen, wat niet altijd resulteert in een goed cijfer..

Mijn meest favoriete vak is gym, als ik die ook mee mag tellen. Vooral omdat mijn school uitkijkt over twee grote sportvelden vind ik gym met lekker weer echt een feestje, haha. Van sporten word ik vrolijk. :)


3. Wanneer moet je weer naar school?
Sommige regio's hebben er al wat schooldagen opzitten, ik ben maandag aan de beurt.


4. Hoe laat word je wakker?
Uit mezelf word ik niet al te laat wakker, maar voor school is een wekker zetten jammer genoeg altijd nodig. Aangezien ik een heel stuk moet fietsen naar school, sta ik 2 uur voordat ik op school moet zijn op. Dat is dus om half 7 of half 8 (of half 9 als ik geluk heb).

5. Hoelang doe je er over om je klaar te maken voor school?
Ongeveer 45 minuten tot een uur. De meeste tijd besteed ik aan m'n tas inpakken (omdat ik dat niet altijd 's avonds doe), kleding en make-up. Ontbijten is bij mij vaak iets te gehaast, soms vaak gewoon een broodje op de fiets. 

6. Waar heb je zin in dit jaar?
Overgaan, want ik heb totaal geen zin in een jaar extra. Verder heb ik zin om nieuwe mensen te leren kennen en het gewoon lekker naar mijn zin te hebben in de klas.  

7. Waar koop jij je schoolspullen?
Verschillende winkels, ik ben niet zo kritisch wat betreft schoolspullen en sprokkel ze daarom maar gewoon bij elkaar. Het vaakst kom ik bij Hema, schriften, pennen, etuis, agenda's, gewoon lekker simpel. 



8. Broek of rok?
Broek! Vind ik lekkerder zitten, comfortabeler en ik voel me er een stuk fijner in.

9. Rugzak of handtas?
Ik heb ze allebei gehad, maar geef mij toch maar een handtas.

10. Drie musthaves voor school.
De juiste spullen, goed geheugen en uh, motivatie!

11. Beste tip voor school.
Een goede voorbereiding is het halve werk, of eigenlijk gewoon het hele. 



12. Welke agenda heb je?
Een simpele agenda van Hema, niet veel bijzonders. De rest van mijn schoolspullen zie je nog in een artikel!

Ben jij klaar om back to school te gaan? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten