Pagina's

maandag 8 april 2013

Deze week was ik dankbaar voor...

Geïnspireerd op gratitude lists die ik op internet wel eens voorbij zie komen, heb ik nagedacht waar ik (onbewust) allemaal dankbaar voor ben. Dat ik het heb, dat ik het kan, of dat ik het heb mogen meemaken. Vandaag mijn eigen 'dankbaarheidslijstje' zoals ik hem maar noem, de dingen van afgelopen week waar ik dankbaar voor ben.

Het idee van het bijhouden van zo'n gratitude list is om eens stil te zijn bij de positieve dingen in je leven of op het moment. Dat hoeven geen grote dingen of veranderingen zijn, het gaat juist om de kleine, fijne dingen waar je je bewust van wordt.

Deze week was ik dankbaar voor... 

... 3 extra vrije dagen. Op maandag, dinsdag en woensdag had ik geen school, en zo had ik eigenlijk wel heel rustig en gek weekje.

... Pasen van dit jaar! Ik vierde het zoals altijd gezellig met mijn niet al te grote familie. Mijn oma was ook net jarig geweest, dus naast cadeautjes geven en felicitaties genoten we met z'n allen van een zelfgemaakte paaslunch.

... De band die ik met mijn nichtje heb. Ze is 13 en dus 3 jaar jonger dan ik, maar we zijn hele goede vriendinnen en heel vaak heb ik echt het gevoel alsof we even oud zijn.

... Een dagje waarop ik rustig bij kon komen van alles, de hele dag lekker op de bank kon blijven zitten en eindelijk weer eens de tijd kon vinden om wat voor m'n blog te doen. Dat was een relaxte dinsdag.



... Programma's als Cheat On Me en Huisje Boompje Barbie. Zo fout, maar ik hou gewoon een beetje van dat soort humor en word er gek genoeg best een beetje vrolijk van. Terug naar mijn saaie leventje dan maar, denk ik elke keer weer als ik de tv uitzet.

... Mijn leuke klasje. Ik zit nu in m'n vierde jaar vwo en dit is de derde keer dat ik in een klas kwam met totaal nieuwe mensen. Iedereen is zo lief en leuk tegen elkaar en ik ga elke dag dankzij hen met veel meer zin naar school.

... Een voldoende voor m'n Engels proefwerk! Hard voor gewerkt en gestrest, ik ben nog nooit zo blij geweest met een 5,5.

... Mijn geweldige hockeyvriendinnetjes, die ook nog eens allemaal zo getalenteerd zijn! Met nog vijf competitiewedstrijden te spelen, kun je haast wel zeggen dat we een hele goede kans maken om kampioenen te worden. We zitten er lekker in, zijn goed op elkaar ingespeeld en tot nu toe nog onverslagen.


... Mijn schoenendoos met nagellak die ontploft en ik daarom maar eens besloot uit te zoeken. Ik heb geen lakjes weggedaan, omdat ze allemaal nog helemaal niet oud of vies zijn, maar heb wel weer wat vergeten kleurtjes herontdekt. Zo ook Lavender Cupcake van NYC, een vrolijk lila kleurtje die ik nu draag.

... Alle mooie, meeslepende, goede, fantastische en vooral geweldige muziek op deze wereld.

... Mijn lieve familie. Gisteren ging ik met m'n ouders, opa, oma, oom, tante, nichtjes en neefjes uiteten bij Shabu Shabu. Sushi!!! Mijn favoriete gerecht(jes), echt heerlijk!

... Het weer dat steeds warmer en zonniger wordt. Lente waar ben je en zomer waar blijf je, ik verlang naar jullie.

... Het liefste vriendje van de wereld.


Dat was alles wat ik met jullie wilde delen, waar ik afgelopen week dankbaar voor was (en ben)! Ik zou zo nog wel even door kunnen gaan, ook omdat ik simpelweg gewoon blij word om aan al deze leuke en positieve dingen te denken. Het helpt echt!


Waar ben jij vandaag dankbaar voor?

Bron afbeeldingen: weheartit.com. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten