Pagina's

woensdag 26 december 2012

Nieuwe verslaving: Pretty Little Liars

TV en series kijk in met vlagen. De ene dag hang ik uren voor de buis, terwijl ik er de andere dag geen seconde naar om kijk. Op aanraden van een vriendin keek ik de eerste aflevering van de serie Pretty Little Liars, en wat doe je als je een serie héél erg leuk vind? Dan kijk je meer, heel veel meer afleveringen. Je las het al in de titel, Pretty Little Liars is mijn nieuwe verslaving.

Ik had al eens van de serie Pretty Little Liars gehoord, maar nam nooit de moeite om er een aflevering van te kijken. Hij is niet op de Nederlandse televisie, maar gelukkig kun je álle afleveringen gewoon terugkijken op internet. Zelf doe ik dat op deze site. Op aanraden van een vriendin dus, die me vertelde dat PLL echt een geweldige serie is. Oh yes, she was totally right. 

Lucy Hale en Ashley Benson (Aria en Hanna)

De serie is gebaseerd op de boeken van Sara Shepard, waarvan ik deel 3 en 4 heb gelezen.

Het verhaal gaat over vijf meisjes (Aria, Hanna, Emily, Spencer en Alison). Ze zijn elkaars beste vriendinnen, en ook de populairste meisjes op Rosewood High School. Tijdens een slaapfeestje bij Spencer thuis verdwijnt plotseling Alison, het populairste meisje en de 'leider' van het groepje. De vriendinnengroep valt uit elkaar, en een jaar later krijgen ze allemaal rare berichtjes van iemand die zichzelf 'A' noemt. Deze persoon dreigt hun geheimen bekend te maken, geheimen die alleen Alison heeft kunnen weten. Als het lichaam van Alison wordt gevonden doen ze er alles aan om er achter te komen wie 'A' precies is.

PLL is sinds juni 2010 op TV te zien in Amerika, waar ze nu in seizoen 3 zitten. Zelf heb ik in twee weken heel seizoen 1 (22 afleveringen) en de helft van seizoen 2 gekeken. Elke aflevering duurt ongeveer 45 minuten, dus reken maar uit hoe lang ik in totaal achter m'n laptop heb gezeten om naar PLL te kijken...


Wat ik zo leuk vind aan de serie is dat het geen moment saai is, door de verschillende verhaallijnen door elkaar blijf ik geboeid en is het spannend. Als ik naar Pretty Little Liars kijk heb ik echt even het gevoel dat ik er zelf bij ben, in plaats dat ik achter een scherm zit.

Tegelijkertijd is iedereen in de serie stuk voor stuk perfect. Ondanks alle problemen en obstakels ziet iedereen er altijd tip top uit, perfect gekruld haar, perfecte kleding, kamers en ga zo maar door. Soms irriteert dat me echt, maar het is aan de andere kant ook wel heel grappig om naar te kijken. 

Naar welke serie kijk jij graag?

Bron afbeeldingen: weheartit.com

1 opmerking: