Pagina's

donderdag 9 mei 2013

Mijn meivakantie in foto's!

Een weekje geen school klinkt kort (en dat is het eigenlijk ook), maar ik heb het gevoel alsof ik er op z'n minst drie weken tussenuit ben geweest. Het was een drukke week met een dagje weg, Koninginnedag, tijd voor vriendjes en vriendinnetjes en vooral heel veel gezelligheid. Wat ik heb gedaan en beleefd ga ik jullie vandaag allemaal laten zien in dit artikel: Mijn meivakantie in foto's!

Zondag
Zondag (of eigenlijk zaterdagavond al) kreeg ik samen met mijn zus het idee om een dagje naar Texel te gaan. Om kwart voor 9 's ochtends zaten we al in de trein richting Den Helder, en een paar uurtjes later stapten we de boot op.

Hier kwamen we rond 9 uur aan op Amsterdam Centraal, waar we 20 minuten moesten wachten op de intercity naar Den Helder. We kochten wat lekkers voor onderweg, maar toen onze trein opeens op een ander perron stond (welk nummer m'n zus en ik allebei niet hadden gehoord) raakten we toch wel even in de stress. Uiteindelijk kwam het natuurlijk allemaal goed, en waren we er gewoon netjes op tijd. 

Ik vind het gek genoeg nooit zo vervelend om lang in de trein te moeten zitten. Met wat te eten, muziek en wat leuks om te doen (of minder leuk in dit geval, huiswerk...) hoor je me niet zo snel klagen. We zaten 1 uur en 50 minuten in de trein, maar voor mijn gevoel duurde het veel korter. 

Op de veerboot! Het zonnetje scheen, maar de wind zorgde ervoor dat het helaas niet heel warm werd. Ik kan altijd zo genieten van dit uitzicht, heel veel zee en een waddeneiland dat steeds dichterbij komt.

Verder maakte ik die dag geen foto's, omdat mijn mobiel iets eerder uitviel dan dat ik had gehoopt... We hebben heerlijk gegeten in strandtentjes en gewandeld op het strand. Ik kom al zo lang ik me kan herinneren op het eiland en ik vind het altijd leuk en fijn om er naar toe te gaan!

Maandag
Maandag stond in het teken van bijslapen en uitrusten, en Koninginnedag voorbereiden. Last minute nog een oranje shirtje gekocht en bijkletsen met een vriendin. Het zonnetje scheen heerlijk die dag en het was voor het eerst lekker warm. 




Werken deed ik ook gewoon netjes toen ik vakantie had, haha. Ik werk zoals je aan m'n mooie naamkaartje ziet bij de Appie, en het bevalt me tot nu toe prima! Aardige collega's en een leuke sfeer. Ik werk nu bijna 2 maanden, en ben bezig met beginnen achter de kassa. 

Dinsdag
Koninginnedag 2013! Samen met 3 vriendinnen vertrok ik 's ochtends al naar Amsterdam. Museumplein, de Dam, Java-eiland, deze dag was echt geweldig! Het was druk in de stad, maar eigenlijk had ik het nog wel een tikkeltje drukker verwacht. Pijnlijke voeten van het lopen, dat was het enige minpuntje van Koninginnedag, haha. En yes, we've got a king. 

Oranje nagelsss

Museumplein met Alain Clark en Roel van Velzen

Java-eiland met Armin van Buuren

Woensdag
Heerlijk uitgerust, wat geblogd en films gekeken. Ik was zo moe dat ik tot een uurtje of 1 in m'n bed heb gelegen. 


Ook zocht ik mijn nagellakstash uit, wat wel een soort van nodig was. Ik heb niet heel veel lakjes weggedaan, maar m'n schoenendoos vol met nagellak ziet er toch weer wat netter uit. 


Leuk en lief liedje! 

Donderdag & vrijdag 
Twee rustige dagen, waarin ik afsprak met vriendinnen en naar de film ging met m'n vriendje.








Deze tas had ik jullie nog niet laten zien, een shopper van de Primark die ik meenam door het vrolijke printje. Is 'ie niet leuk?

Zaterdag
Samen met m'n beste vriendinnetje ging ik een middagje naar Amsterdam. We gingen naar de film 'Daglicht', die me verbaasde omdat hij echt heel griezelig was! Ook kocht ik bij H&M nog twee basic shirtjes, niet zo veel bijzonders.


Op de terugweg nog even langs de Starbucks!

Zondag
Na alle leuke dingen was het de laatste vakantiedag toch echt tijd om wat aan school te doen. Samen met een vriendin werkte ik aan een project voor aardrijkskunde en voor een hoop andere vakken moest ik ook nog wat doen.


Inmiddels is het alweer woensdag, en dit artikel over mijn meivakantie komt dus inderdaad wel wat aan de late kant. Vandaag en morgen ben ik vrij, en dan is het alweer weekend! Ik besef echt dat het de laatste loodjes worden wat betreft school, nog maar een paar weken tot de zomervakantie! Hopelijk hebben jullie net zo veel genoten van jullie vakantie als ik.

Hoe gaat het met jullie?

3 opmerkingen: