Pagina's

zaterdag 4 mei 2013

Hoe ik mijn huid reinig en verzorg – Producten voor mijn gezicht

Of je nou last hebt van onzuiverheden of acne, of juist helemaal niet, het is belangrijk om je huid te reinigen en te verzorgen. Je gezicht vormt tenslotte de basis voor je make-up. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen routine wat betreft het reinigen en verzorgen van je gezicht, en gebruikt daarbij zijn eigen favorieten. Vandaag laat ik jullie mijn reinigings- en verzorgingsproducten voor mijn gezicht zien. 


 Dag- & nachtcrème

Dag- en nachtcrème gebruik ik elke dag. Ik merk dat mijn huid het echt nodig heeft, en dankzij de voedende dagcrème voor de droge of gevoelige huid van Nivea, heb ik geen last meer van droge plekjes rond mijn wangen. Ook de moisturising dag- en nachtcrème van het Kruidvat gebruik ik graag. De crème van Nivea vind ik een veel aangenamere geur hebben, maar ze doen hun werk prima en daar gaat het om. 


Reinigingsmelk 

Op een watje, om mijn ogen mee schoon te maken. Ik heb deze verzachtende reinigingsmelk van Nivea al heel erg lang, maar nog steeds gebruik ik hem en hij bevalt me erg goed. Hij is geschikt voor de droge en gevoelige huid, verzacht en is tegelijk voedend. Bij de drogist kost hij rond de 4 euro, wat niet duur is als je bedenkt dat er 200 ml in zit en je er erg lang mee vooruit kan. 

Reinigingsmelk kan je op veel manieren gebruiken, ik masseer het 's avonds voor ik ga slapen in en spoel het af. Ook werkt 'ie prima om er mijn mascara mee af te halen. 


Matterende crème & reinigingsgel

Matterende crème, ontzettend handig tegen een glanzend hoofd. Je hebt maar een heel klein beetje nodig, en ik gebruik hem niet iedere dag. Alleen als m'n make-up die dag de hele tijd netjes moet blijven zitten of als ik geen zin heb in een glanzend voorhoofd (wat nogal vaak is, haha). Een aanrader, net als de soft cleansing gel van Essence uit de My Skin-lijn. Daar reinig ik wel iedere dag m'n gezicht mee, omdat hij zo mild en zacht is. Werkt ook prima, al had van mij die lime & cucumber niet gehoeven. 


Peeling & scrub

Hema heeft hele fijne gezichtsproducten, waar onder deze milde peeling & scrub en scrub cream. Allebei kun je ze maximaal 1 keer per week gebruiken, dat is het beste voor je huid. Nadat ik ze wekelijks heb gebruikt (meestal 1 van deze, of allebei tegelijk) dan voelt mijn gezicht heerlijk zacht en schoon aan. Ze helpen écht om mijn huid te reinigen, maar dan moet je ze wel blijven gebruiken. 


Tonic

Tonic is de laatste stap bij het reinigen van je gezicht. Het verwijdert de laatste restjes make-up en zuivert je huid. Na het gebruiken van een tonic voelt mijn huid heerlijk schoon en fris aan. De Essence Pure Skin anti-spot toner & powder wissel ik af met de Stay Clear zuiverende tonic van Nivea Visage Young. Ik probeer tonic elke dag te gebruiken, vooral op m'n voorhoofd en onzuivere plekjes. 


Met deze producten reinig en verzorg ik mijn gezicht. Heel af en toe gebruik ik een gezichtsmasker, maar dat doe ik onregelmatig en ik heb ze bijna nooit in huis. 

Hoe reinig en verzorg jij je huid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten